Foto: DELFI Aculiecinieks
No 25. novembra līdz 16. decembrim Alūksnes novada pašvaldība aicina iedzīvotājus iesaistīties aptaujā par izstrādāto Alūksnes zīmola attīstības koncepciju.

Šo koncepciju, sadarbojoties ar pašvaldību, izstrādājis Ainārs Brencis, biznesa augstskolas "Turība" pasniedzējs. Koncepcijas izstrādes gaitā notikušas vairākas tikšanās ar Alūksnes novada pašvaldības, tās iestāžu un pagastu pārvalžu darbiniekiem tūrisma, kultūrtūrisma, attīstības jomā, analizēti novada attīstības dokumenti, veikts pētījums.

"Mūsdienās vairs nav iespējams iedomāties pasauli bez zīmoliem. Pilsēta arī ir zīmols, jo piedāvā iespējas apmesties uz dzīvi, atpūsties un strādāt, investēt vai to apmeklēt. Izstrādātā koncepcija piedāvā skatījumu, kāda varētu būt Alūksnes zīmola ideja, virziens un vizuālais risinājums. Šis darbs neiekļauj sīku rīcības plānu, bet kalpo kā pamats turpmāko aktivitāšu plānošanai un īstenošanai," saka Ainārs Brencis.

Sākot koncepcijas izstrādi, sadarbībā ar Latvijas Universitātes Ekonomikas fakultātes maģistrantūras studenti Ilzi Verneru veikts pētījums, lai noskaidrotu Alūksnes identitāti cilvēku skatījumā. Pētījumā bija iesaistīti 542 respondenti no Alūksnes un citiem Latvijas novadiem vecumā no 15 līdz 83 gadiem.

Katrs respondents tika lūgts nosaukt trīs asociācijas par Alūksni, un pētījumā izkristalizējās, ka lielākais asociatīvais īpatsvars ir trīs objektiem: Alūksnes ezera, Pilssalai un Tempļakalnam. Citas biežāk minētās asociācijas bija Ernsts Gliks, klimats, Bānītis, Jaunā pils, Alūksnes parks, Bībeles muzejs, Kājnieku skola, kapusvētki.

"Alūksnes identitātes analīzes gaitā noskaidrots, ka tās kodols balstās uz dabas, vēstures un kultūras kategorijām, kur kultūrvēsture ir degviela, bet daba - katalizators emocionālā fona radīšanai. Visvairāk minēto resursu koncentrējas Pilssalā, kas līdz ar to tēlvedības kontekstā ir vērtīgākais apgabals Alūksnē," uzsver Ainārs Brencis.

Lai piesaistītu sabiedrības uzmanību, Alūksnes pozicionēšanai koncepcijas autors iesaka izmantot tikai Alūksnes novadam raksturīgo unikalitāti - "malēniskumu", kas pauž malēniešiem piemītošo īpašību darīt lietas citādi, uzsverot nevis to, ko mēs darām, bet to, kā mēs to darām.

Līdztekus koncepcijai autors piedāvā arī Alūksnes zīmola vizuālos risinājumus: logotipu, kas ietver Alūksnes ezera ūdeņu zilo nokrāsu un jau plaši atpazīstamo templīti ar personisku uzrunu "Tava Alūksne", kā arī īpašu prizmu, kas paredzēta tieši zīmola idejas "Nevis tas, ko mēs darām, bet tas, kā mēs to darām" paušanai.

Aptaujas laikā pašvaldības mājas lapā izveidota atsevišķa sadaļa "www.aluksne.lv/zimols.php", kas veltīta tieši šai tēmai. Te pārskatāmi sastrukturēta informācija par to, kādēļ zīmola izstrādes darbs sākts, uz kādiem pētījuma datiem tas balstīts, kāda ir zīmola koncepcija un tās vizuālais risinājums. Šeit ievietota arī aptaujas anketa, ko lūgums līdz 16. decembrim aizpildīt, norādot ne vien savu viedokli par piedāvāto koncepciju, bet arī savus priekšlikumus šajā virzienā.

Arī novada pagastu iedzīvotāji, kam ikdienā nav pieejams internets, tiek aicināti vērsties pagastu pārvaldēs vai bibliotēkās, kur būs ērti iespējams elektroniskā vidē iepazīties ar izstrādāto koncepciju.

13. decembrī pulksten 16 Alūksnes novada pašvaldības administratīvās ēkas mazajā zālē Dārza ielā 11 interesenti varēs tikties ar koncepcijas autoru, kas iepazīstinās ar izstrādātajiem priekšlikumiem. Klātesošajiem būs iespēja gan saņemt atbildes uz saviem jautājumiem par piedāvāto koncepciju, gan izteikt savus priekšlikumus un aizpildīt anketu.

Iedzīvotāju viedokļu noskaidrošanai koncepcijas izstrādātājs piedāvā arī iespējamo logotipa versiju un īpašu prizmu, ar kuras palīdzību komunikācijā uzsvērt malēniešiem raksturīgo īpašību darīt lietas citādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!