Foto: AFI

Saistībā ar pirmā pusgada apdrošinātāju zaudējumiem obligātajā civiltiesiskajā transportlīdzekļu apdrošināšanā (OCTA) tuvākajā laikā iespējams OCTA polišu cenu kāpums, prognozē apdrošinātāji.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Šā gada pirmajā pusgadā OCTA pārdoto polišu apjoms sasniedzis 12,2 miljonus latu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja apkopotie dati.

Tomēr apdrošinātāju sniegtie dati liecina, ka arī šogad OCTA apdrošināšana strādā ar zaudējumiem. Kopš iestāšanās Eiropas Savienībā obligāta prasība apdrošinātājiem ir katras polises pārapdrošināšana, kura no kopējā pārdoto OCTA polišu apjoma veido 12,03%.

AAS "BTA" valdes locekle Jeļena Alfejeva sacīja, ka OCTA pusgada rezultāti nav iepriecinoši - kopējie zaudējumi ir 1,342 miljoni latu. Ar šādu rezultātu apdrošinātāji nevar būt apmierināti, tādēļ jau tuvākajā laikā tirgus dalībniekiem būs jāuzlabo rezultāti.

Viena iespēja ir optimizēt apdrošinātāja izdevumus. Ja tā nelīdzēs, tad nebūs citas iespējas, kā tikai paaugstināt cenas. Tomēr cenu celšana nenozīmē, ka cenas tiks paceltas visiem transportlīdzekļu īpašniekiem vienādi. Tiem, par kuriem risks ir mazāks, cenas var pat pazemināties.

Tomēr polišu vidējā cena, visticamāk, pacelsies, kas arī uzlabos OCTA tehniskos rezultātus, uzskata Alfejeva.

AAS "Seesam Latvia" valdes loceklis Aigars Freimanis skaidroja, ka zaudējumi OCTA un arī KASKO saistīti ar vairākiem faktoriem - autoservisu pakalpojumu cenu pieaugumu un sauszemes transportlīdzekļu mantiskās apdrošināšanas cenu pazeminājumu konkurences ietekmē.

Pieaugot apgrozījumam, kā arī zaudējumu un atlīdzību skaitam, palielinās arī sabiedrību administratīvie izdevumi, jo nepieciešami lielāki resursi apgrozījuma pieauguma un zaudējumu administrēšanai.

Analizējot "Seesam Latvia" sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanas portfeli, var secināt, ka apdrošināšanas prēmija ir par mazu, lai segtu zaudējumus tieši mazās klases automašīnām, jo pat neliela virsbūves remonta izmaksas būtiski pārsniedz apdrošināšanas prēmiju, sacīja Freimanis.

Ja prēmiju iemaksas nespēj nosegt pieaugošās transportlīdzekļu remonta izmaksas un apdrošinātāju administrēšanas izmaksas, tuvākajā laikā būtu loģiska OCTA un KASKO apdrošināšanas tarifu celšanās, norāda apdrošināšanas kompānijas pārstāvis.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form