Foto: AFI
Jaunajā Eiropas Komisijas (EK) pretsmēķēšanas kampaņas "Help: Par dzīvi bez tabakas" sezonā, lai popularizētu dzīvi bez tabakas, jauniešiem tiks piedāvāts 11 sēriju garš interneta animācijas seriāls "Helperi", pirmdien kampaņas rīkotāju pāratāvis Kaspars Līcītis.

Kā stāstīja Līcītis, seriāls tiks rādīts no šā gada oktobra līdz nākamā gada septembrim, katru mēnesi kampaņas mājaslapā piedāvājot pusotru minūti garas sērijas un divas ar pusi minūtes garas ievada sērijas, kas iepazīstinās ar galvenajiem seriāla varoņiem un notikumiem iepriekšējās sērijās. Ievada sērijās tiks stāstīts par to, ar kādām cigarešu izraisītām problēmām "helperi" ir saskārušies un kā ar šīm problēmām viņi ir gatavi cīnīties.

Kā uzskata Līcītis, jauniešus nav vērts iebiedēt, rādot smēķētāja plaušas, vai mācīt, nostādot viņa priekšā "gudru onkuli", jo vislabākā palīdzība bieži vien var nākt no vienaudžiem, kā arī, ar humora palīdzību un atraktīviem paņēmieniem piesaistot jauniešu uzmanību.

Tāpēc šā gada laikā jaunieši varēs iesūtīt savus padomus vienaudžiem par to, kā cīnīties ar smēķēšanu, kā to atmest, kā nesākt, kā izvairīties no pasīvās smēķēšanas un kāpēc to darīt. Īpaša uzmanība kampaņas laikā tiks pievērsta smēķējošajām meitenēm, skaidrojot smēķēšanas ļaunās sekas.

Tabakas un alkohola kontroles nacionālās koalīcijas valdes priekšsēdētājs Jānis Caunītis uzsvēra - ja vīriešu vidū smēķētāju skaits lēnām, bet sarūk, tad sieviešu vidū tendence ir pat pretēja. Turklāt, pēc iepriekšēja gada decembra "Eurobarometra" datiem, Latvija bija trešā smēķējošākā valsts Eiropā ar 38% smēķētāju uz Eiropas valstu fona, kur vidēji smēķē 32% iedzīvotāju.

Jau ziņots, ka 2010.gadā EK pretsmēķēšanas kampaņas "Help: Par dzīvi bez tabakas" laikā arvien vairāk tiks izmantota interaktīva interneta komunikācija, lai sazinātos ar kampaņas mērķauditoriju - personām vecumā no 15 līdz 34 gadiem.

Turklāt nākamgad īpaši aktuāla tēma būšot "Kāds ir Tavs padoms?". Tā būs iespēja paust savu viedokli par tēmām, kas saistītas ar smēķēšanu, video vai ilustrācijas formātā un publicēt to globālajā tīmeklī.

Kā stāsta Līcītis, 2008.gadā EK pieņēma lēmumu 2009.gadā un 2010.gadā turpināt visās 27 Eiropas Savienības dalībvalstīs līdz šim veiksmīgi noritējušo pretsmēķēšanas kampaņu.

"Help: Par dzīvi bez tabakas" ir viena no vērienīgākajām un pazīstamākajām sociālajām kampaņām Eiropas Savienībā. Tā ietver plašu mārketinga komunikāciju instrumentu klāstu - televīzijas un interneta reklāmu, CO jeb tvana gāzes testus Eiropas Savienības iedzīvotājiem, sabiedrisko attiecību pasākumus un citas aktivitātes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!