Foto: DELFI

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (SC) otrdien izturēja deputātu balsojumu par atbrīvošanu no pienākumu pildīšanas un turpinās vadīt komiteju.

Par Baraņņika atbrīvošanu no pienākumu pildīšanas balsoja seši deputāti, savukārt pret nobalsoja deviņi deputāti. Par komitejas vadītāja atbrīvošanu no pienākumu pildīšanas balsoja deputāti, kuri rosināja šī jautājuma izskatīšanu - Juris Viņķelis (V), Ēriks Škapars (V), Jānis Vahers (V), Tālis Veismanis (V) un Aigars Pētersons (V), kā arī Jānis Mārtiņš Skuja ("Demokrātiskie patrioti").

Baraņņikam pārmests tika ne tikai tas, ka reti tiek sasauktas komiteju sēdes, bet arī tas, ka viņš regulāri kavē komiteju sēdes sākumu. Deputāts Pētersons atzina, ka nav pieļaujama komitejas vadītāja kavēšanās sēdes sākumā. Tāpat viņš aicina turpmāk savlaicīgi informēt komitejas deputātus par nākamo komitejas sēdi un izskatāmajiem jautājumiem, jo ne vienmēr cilvēks spēj pielāgoties sēdes grafikam, ja tas paziņots pēdējā brīdi.

Savukārt Skuja ("Demokrātiskie patrioti") minēja, ka Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdes notiek pārāk reti. Būtu loģiski, ja komitejas sanāksmes notiktu regulāri, it īpaši satiksmes un transporta lietu jomā, kur ne tuvu visas lietas ir sakārtotas, akcentēja deputāts.

Rīgas domes frakciju bloka "Vienotība" deputāti pieprasīja Baraņņika demisiju, jo uzskata, ka daudzu satiksmes projektu realizācija tikusi novilcināta vai nav realizēta vispār.

"Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs, kurš ir atbildīgs un pārrauga satiksmes jomu Rīgā, diemžēl nerisina satiksmes jautājumus, izvairās no atbildības un nespēj pildīt savus pienākumus, tādēļ pieprasīta Baraņņika demisija," iesniegumā pauda opozīcijas deputāti.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas uzturēšanai ik mēnesi tiek tērēti vairāk nekā 5000 latu. Ņemot vērā, ka tik reti notiek komitejas sēdes, bloka "Vienotība" deputāti uzskata, ka nodokļu maksātāju nauda tiek tērēta nelietderīgi.

Piemēram, pērn decembrī notika tikai viena komitejas sēde, kurā tika skatīti vien trīs jautājumi, taču neatkarīgi no tā Baraņņika alga par komitejas vadīšanu decembrī bija 1201 lats, sabiedrisko attiecību koordinators saņēma 945 latus, abas komitejas referentes - katra pa 687 latiem, bet autovadītājs 464 latus, pauda "Vienotības" deputāti.

Tāpat opozīcijas deputāti min, ka maršruta taksometru pasažieru pārvadājumu Rīgas pilsētā plāns neeksistē, lai gan jaunajai kārtībai bija jāsāk darboties jau šā gada 1.janvārī. Taču Iepirkumu uzraudzības birojs ir aizliedzis Rīgas domei slēgt līgumu par paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojuma sniegšanu Rīgas pilsētā, jo "Rīgas satiksmei" bija jārīko iepirkums, turklāt likums neparedz sniegt paaugstināta servisa sabiedriskā transporta pakalpojumu.

Nepamatoti novilcināts un neatrisināts joprojām ir jautājums par velosipēdu pārvadāšanu sabiedriskajā transportā, lai gan problēmas aktualitāte, tuvojoties riteņbraukšanas sezonai, tikai pieaugs, kā arī nav risināti vēl citi jautājumi, uzskata "Vienotības" deputāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!