Foto: AFI

Pavasara bedrīšu remontu uz valsts galvenajiem autoceļiem pilnībā pabeigt plānots līdz 1.jūnijam, informēja VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Ceļu uzturēšanas pārvaldes Uzturēšanas kontroles daļas vadītājs Jānis Kastanovskis.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Uz pirmās šķiras ceļiem bedrīšu remontu iecerēts pabeigt līdz 15.jūnijam, bet uz otrās šķiras ceļiem - līdz 1.jūlijam.

Kā skaidroja Kastanovskis, visaptverošu bedrīšu remontu būs iespējams uzsākt tikai tad, kad varēs garantēt šo "lāpījumu" noturību. Remontu plānots uzsākt, kad gaisa temperatūra vairākas dienas būs virs plus 5 grādiem un nebūs nokrišņu.

Ja aprīlī būs labvēlīgi laika apstākļi, šajā mēnesī būs iespējams "salāpīt" apmēram 80 000-100 000 kvadrātmetru bedrīšu, savukārt kopumā šogad plānots veikt remontu 600 000-620 000 kvadrātmetru platībā.

2004.gadā "aizlāpīti" 557 000 kvadrātmetru bedrīšu, kopumā iztērējot 4,07 miljonus latu. Tā kā šogad plānots veikt vairāk darbu, bedrīšu remontiem būs vajadzīgs lielāks finansējums.

Kastanovskis norādīja, ka lielākā daļa asfalta seguma valsts autoceļos kalpo jau otru mūžu. Asfalta segumu aprēķinātais kalpošanas laiks ir 14-16 gadi. Segumi projektēti, ņemot vērā, ka pa tiem pārvietosies 30 tonnas smagi transporta līdzekļi, taču ceļu satiksmes noteikumi atļauj pa ceļiem pārvietoties arī 40-44 tonnas smagiem transporta līdzekļiem, bet kokvedējiem pieļaujamais svars ir pat 52 tonnas.

Kā liecina automātisko svaru rādītāji, daudzi pārvadātāji neievēro satiksmes noteikumu prasības un tādējādi bojā autoceļus. Piemēram, šogad uz autoceļa A4 jeb Rīgas apvedceļa fiksēti 2022 auto, kas bija 52-62 tonnas smagi, 2101 transportlīdzeklis bijis 62-82 tonnas smags, bet 82 tonnas pārsnieguši 183 transporta līdzekļi.

Turklāt pavasarī mitruma iespaidā novecojušā seguma konstrukcijas nestspēja samazinās.

Minēto apstākļu dēļ šķīdonī veidojas satiksmei bīstamas bedres, kas regulāri tiek labotas. Kā atzīst LVC, šo bedru ir tik daudz, ka visas uzreiz nav iespējams aizpildīt, savukārt nelabvēlīgos laika apstākļos iestrādātā materiāla noturība nav ilglaicīga. Lai brīdinātu braucējus, potenciāli bīstamie posmi tiek apzīmēti ar ceļa zīmi "Nelīdzens ceļš".

LVC dati liecina, ka šā gada janvārī aizpildīti 3902 kvadrātmetri bedrīšu, februārī - 805 kvadrātmetri. Tiek lēsts, ka martā šis skaitlis sasniegs 8000 kvadrātmetrus.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form