Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI
Ir sestdienas vakars. Kā ierasts, sēžu, atlaidies dīvānā, un patērēju straumēto video saturu, kad pēkšņi iepīkstas telefons. Paskatos – aha! Reiss BT9801 no Monreālas. Pieskaitām astoņas stundas –pie sētas jābūt apmēram sešos, tātad modinātājs jāliek pirms pieciem, jo vēl būs jāieskrien darbā pēc fotoaparāta!

Tā laiku pa laikam izskatās mani brīvdienu vakari. Reizēm tās ir arī darbadienas. Reizēm tas nav Monreālas reiss, bet gan kas pavisam cits. Pirmais reiss no Korejas. Pirmais "drīmlaineris". Pirmais armijas kravinieks no Kanādas. Kāpēc man tie visi ir vajadzīgi? Jo es esmu lidmašīnu vērotājs. Pleinspoteris.

Kas ir šie lidmašīnu vērotāji? Patiesībā jau vārds izsaka visu – cilvēki, kas vēro lidmašīnas. Ar šo hobiju var aizrauties dažādos līmeņos un apsēstības pakāpēs. Mazliet jau to dara ikkatrs ceļotājs, kas lidostā ieradies laicīgi, – ir iespēja paskatīties pa logu, kā lēnā dejā rosās milzīgie gaisa kuģi. Tomēr hobijam var pievērsties arī pavisam nopietni.

Tāds vidējais lidmašīnu vērotājs ir apbruņojies ar vidēji labu fotokameru un "Flightradar24" aplikāciju. Nopietnākie vērotāji nebaidās ieguldīt arī nopietnākā aprīkojumā – īpaši jaudīgās kamerās ar gariem teleobjektīviem, zelta abonementā radara aplikācijai, kas ļauj iegūt papildu datus, un pat radiouztvērēju, kurā klausīties pilotu un dispečeru sarunas.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!