Ceļu rekonstrukcija ne vienmēr likvidē 'melnos punktus'

Lai gan bīstamo ceļa posmu kopskaits Latvijā samazinājies, pēdējos trijos gados radušās vairākas jaunas vietas, kurās ceļu satiksmes negadījumos cilvēki ievainoti vai gājuši bojā. "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) jaunā melno punktu karte rāda, ka novēršot vienu bīstamo vietu, netālu no tās rodas jauna. Turklāt dažkārt ceļa rekonstrukcija pat konkrēto melno punktu no kartes nav izdzēsusi, ceturtdien ziņo laikraksts "Diena".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Jaunajā Melno punktu kartē 2008 apkopota statistika par negadījumiem no 2005. līdz 2007.gadam, iezīmējot 45 melnos punktus. Vecajā kartē bija 40 šādi punkti. Bīstamība samazinājusies uz ceļiem pie Zilupes, Rēzeknes, Saldus, Tukuma, uz Rīgas apvedceļa. Taču iezīmējas arī jauni melnie punkti - citā vietā pie Tukuma, kā arī divi jauni Kandavā, kas aizstāj vienu veco.

Jaunas bīstamās vietas ir arī pie Svētes, pie Ogres, Aizkraukles, Jēkabpils, uz Āraišu pārbrauktuves Cēsu rajonā, un vairāki melnie punkti uz Rīgas- Siguldas šosejas.

LVC satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns laikrakstam atzinis, ka atsevišķi melnie punkti pēc rekonstrukcijas no kartes izdzēsti. Pārsvarā tās ir vietas ārpus Rīgas. Taču ir vietas, kur, neraugoties uz veiktajām ceļa rekonstrukcijām, bīstamība saglabājusies, piemēram 2001.gadā rekonstruētais A1 ceļa Rīga-Ainaži posms, kur savulaik jau bija melnie punkti pagriezienos uz Gauju un Kadagu.

Speciālisti atzīst, ka pārsvarā ceļa posmos, kur pagaidu risinājumi - tādi kā luksoforu vai ceļa zīmju uzstādīšana, krūmu izciršana - nav līdzējuši. LVC speciālists Jānis Vasaraudzis atzinis, ka nereti "ja likvidē vienu melno punktu, tas pārcelsies kilometru tālāk". Šāda bīstamo vietu pārcelšanās skaidrojama ar autobraucēju agresīvo braukšanas stilu - nobremzēti pie jaunā luksofora, viņi pēc tam tik un tā pie pagrieziena uzsākot savstarpēju "cīņu" par iekļūšanu galvenajā plūsmā.

Vasaraudzis uzskata, ka šādos ceļa posmos, kuros vērojama īpaša satiksmes intensitāte, risinājums ir tikai vairāklīmeņu krustojuma izbūve, ceļa paplašinājums ar vairākām joslām un ceļa pagriezienu samazinājums. Melnos punktus varētu samazināt arī ceļu apgaismojums.

Taču Zaļaiskalns laikrakstam norādījis uz milzīgajām izmaksām: "Ekonomiskā krīze valstī un visā pasaulē ietekmēs arī ceļu būvēšanu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form