Rīgas domes e-pārvaldes projekta "e-Rīga" pakāpeniskai ieviešanai un programmatūras izstrādei nepieciešami aptuveni 13,4 miljoni latu. Kā žurnālistiem sacīja Rīgas domes Informācijas tehnoloģiju centra direktors Ēriks Zēģelis, šogad projekta izstrādei budžetā ir paredzēti trīs miljoni latu, bet pārējā nepieciešamā summa vēl nav iedalīta.
Zēģelis norādīja, ka projekta pamatdarbību ieviešana notiks pirmajos trīs gados, taču pilnīgai projekta ieviešanai būs nepieciešami vismaz pieci līdz desmit gadi. Pēc domes pārstāvja teiktā, galvenais, kādēļ bija nepieciešams ieviest projektu "e-Rīga", ir tas, ka cilvēkam, lai iegūtu sev nepieciešamās izziņas, ir jāapmeklē vairākas iestādes, turklāt tas notiek darba laikā un tam tiek patērēts daudz enerģijas. Tā arī esot projekta pamatideja - identificēt pakalpojumu cilvēkam, lai viņam nebūtu jāstaigā pa vairākām iestādēm izziņas saņemšanai.

Kā informēja Zēģelis, tiek plānots, ka līdz 2005.gadam aptuveni 100 000 rīdzinieku būs datori, līdz 2010.gadam datori būs jau 250 000 rīdzinieku, savukārt interneta pieslēgums līdz 2005.gadam būs 300 000 rīdzinieku, bet līdz 2010.gadam - pusei Rīgas iedzīvotāju. Šīs prognozes liecina, ka pilsētas iedzīvotāji šāda projekta ieviešanu atbalstīs.

Domes priekšsēdētājs Gundars Bojārs norādīja, ka "e-Rīga" uzlabos domes darbības organizēšanu, to vienkāršos un padarīs saprotamāku cilvēkiem. Galvenie projekta mērķi ir uzlabot iedzīvotājiem un uzņēmējiem sniegto pakalpojumu kvalitāti, atbalstīt mazo un vidējo uzņēmumu attīstību ar informācijas tehnoloģiju risinājumiem un veicināt domes darbības caurspīdīgumu un atklātumu.

Pēc mēra teiktā, ieguvums no "e-Rīga" būs ātrāka dokumentu aprite domē. Ja tagad dokumentu aprite domē notiek no divām līdz 10 nedēļām, pēc "e-Rīga" ieviešanas tai būšot nepieciešamas piecas līdz 10 darba dienas.

"e-Rīga" veicināšot arī iedzīvotāju ātrāku iesniegumu izskatīšanu, ieekonomēšot izdevumus kancelejas preču iegādei un veicināšot domes darba ražīgumu. Mērs uzsvēra, ka šis projekts dos stimulu pašiem domes darbiniekiem apgūt informācijas tehnoloģijas, jo nereti ir bijuši gadījumi, kad darbinieks atsakās saņemt kādu informāciju pa e-pastu, prasot to nosūtīt pa faksu vai atnest drukātā veidā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!