Zīle norāda – kravas mašīnu rindu problēmu Latvijas pusē pēc būtības tas neatrisinās. "Tā kā kravas automašīnu plūsma tikai pieaugs, mašīnām būs jāgaida uz ES ārējās robežas, arī tad, ja notiks neticamais un Krievijas robežšķērsošanas dienesti strādās labāk. Tas, ko var darīt ES, ir uzlabot satiksmes drošību, organizējot rindas tā, lai tas būtu mazāk apgrūtinoši un bīstami pašiem šoferiem un pierobežas iedzīvotājiem, lai tas mazinātu kaitējumu videi. Šajā ziņā ES līdzfinansējums infrastruktūras sakārtošanas investīcijām ir ļoti būtisks," pauž Zīle.
Vienlaikus deputāts norāda, ka ''risinājums milzīgajiem sastrēgumiem pierobežā meklējams arī sadarbībā ar Krieviju.
Komentējot turpmāko līdzekļu saņemšanas procedūru, Zīle norāda, ka "tagad, kā mēdz teikt, "bumba" ir Latvijas pusē, jo tieši Eiropas Komisijai iesniegto projektu kvalitāte būs izšķirīga, lai uz naudu saņemtu.''
Piešķirtie miljoni ir līdzfinansējums no ES puses, ko varēs saņemt kvalitatīvi izstrādāts, ar finansējumu arī Latvijas pusē nodrošināts projekts, kas uzlabotu pierobežas infrastruktūru, iedzīvotāju labsajūtu, mazinātu vides problēmas. Tas varētu kļūt par īsti publiskās un privātās partnerības projektu.
Zīle uzsver - kilometriem garas, dažubrīd pat 2000 automašīnu rindas uz Krievijas robežas nopietni apdraud ES pierobežas reģionu iedzīvotāju un satiksmes drošību, rada nepieņemamus sanitāros un vides apstākļus. Terehovas robežpunkts ir Eiropas ārējā robeža, kurus šķērso visu Eiropas valstu autotransports, un autopārvadājumu plūsma austrumu virzienā tikai palielinās, tāpēc ES iesaistīšanās ir tikai likumsakarīga.