Foto: LETA

Iekšlietu ministrija (IeM) pagājušajā piektdienā ir saņēmusi Vācijas radaru ražotāja "Vitronic" priekšlikumus par iespējamo sadarbību, lai pēc sadarbības pārtraukšanas ar pašreizējo radaru uzstādītāju "V-Traffic", elektroniskie ātruma pārkāpēju ķērāji nepazustu no Latvijas ceļiem, žurnālistiem otrdien atzina iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis (RP).

Ministrs sacīja, ka no Vācijas firmas ir saņemti vairāki iespējamās sadarbības varianti – no diviem līdz pieciem priekšlikumiem, kurus patlaban vērtē IeM atbildīgajās struktūras. Šie priekšlikumi ir jāizskata vismaz līdz 28.septembrim, kad paredzēts pārtraukt līgumu ar esošo radaru ieviesēju "V-Traffic" (iepriekš "Vitronic Baltica un partneri").

Kozlovskis atturējās komentēt Vācijas firmas iesniegto priekšlikumu saturu, taču uzsvēra, ka Vācijas "Vitronic" nav saņēmusi visu tai pienākošos atlīdzību par piegādātajiem fotoradariem. "Uzņēmuma interesēs ir nebūt sponsoram," akcentēja ministrs, norādot, ka Vācijas radaru ražotājas "Vitronic" pārstāvis Norberts Šteins, kas valdībai izteica vēlmi par turpmāku sadarbību ar Latviju, ir sekmīgi darbojies radaru jomā.

Ministrs atkārtoti uzsvēra, ka neredz iespēju sadarboties ar līdzšinējo radaru ieviesēju "V-Traffic" un pabeigt projektu līdz galam. Kozlovska ieskatā, valsts varētu pārņemt jau esošos radarus, ko varētu nodot kādai Satiksmes ministrijas (SM) institūcijai. Tā varētu arī piedāvāt darbu tiem cilvēkiem, kas jau šobrīd nodrošina radaru darbību uz ceļiem. Iespējams, valstij vajadzēs piesaistīt kādu privātu kompāniju radaru apkalpošanai, pieļāva Kozlovskis.

Viņaprāt, vienlaikus arī jāvērtē, vai esošo radaru daudzums uz Latvijas ceļiem ir pietiekams drošākai satiksmei. Līdz šim ir uzstādīti 27 stacionārie radari, pārvietojamo radaru ir nedaudz vairāk. "Būtu jāvērtē, vai esošais radaru skaits ir optimāls," teica ministrs un piebilda: ja kaut kas būs jādara ārpus esošā radaru līguma, tad tam būs nepieciešams Ministru kabineta lēmums.

Jau vēstīts, ka valdība sēdē augusta beigās nolēma lauzt līgumu ar fotoradaru piegādātāju un ieviesēju "Vitronic Baltica un partneri". Līgumu paredzēts lauzt 28.septembrī. Tiesa, līdz šim datumam valdība gaida priekšlikumus no Vācijas radaru ražotāja "Vitronic" par iespējamiem risinājumiem, lai radari turpinātu darbu uz Latvijas ceļiem.

Līgumu nolemts lauzt, jo radaru ieviesējs nav pildījis līguma nosacījumus. Atbilstoši līgumam "Vitronic Baltica un partneri" kopumā jāuzstāda 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari. Patlaban uz Latvijas ceļiem pavisam kopā darbojas 61 fotoradars - 27 stacionārie fotoradari un 34 pārvietojamie fotoradari.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!