Foto: F64
"Rīgas satiksme" ir nodevusi ekspluatācijā un svinīgi atklājusi zemās grīdas tramvaja tehniskās apkopes un remonta cehu, kas atrodas Rīgā, Brīvības ielā 191, 5.tramvaju depo teritorijā, portālu "Delfi" informēja "Rīgas satiksme".

Cehs paredzēts zemās grīdas tramvaja tehniskajai apkopei un remontdarbiem, un tas ir aprīkots ar visu nepieciešamo tehniku.

Jaunā ceha būvniecība izmaksāja 8,7 miljonus latu. Finansējums ceha būvniecības ir izmantots no zemās grīdas tramvaja ieviešanas projekta realizācijai paredzētiem līdzekļiem. Ceha garums ir 102 metri, tur ierīkotas trīs sliežu ceļu līnijas. Cehā var apkopt vai remontēt vienlaicīgi līdz pat sešiem zemās grīdas tramvajiem.

Vienā no līnijām ir uzstādīta speciālā zemās grīdas riteņpāru virpa, kas ir pēc individuālā pasūtījuma izgatavota Vācu iekārtu rūpnīcā "Hegenscheidt-MFD". Mašīna ir iegremdētā ceha grīdā un ir paredzēta tramvaju riteņu apvirpošanai, nenoņemot ratiņus, bet tramvajam uzbraucot uz speciālo platformu.

Citā līnijā ir uzstādītās speciālās paceļamās platformas, kas ir paredzētas personāla ērtākai piekļuvei pie tramvaja agregātiem, kas izvietoti arī uz tramvaja jumta. Izbūvēta arī rezerves daļu uzglabāšanai paredzēta ietilpīga noliktavas telpa. Ceha darbiniekiem ir nodrošinātās arī ērtas biroja un sadzīves telpas. Jaunais cehs atbilst visām mūsdienas prasībām gan no būvniecības tehnoloģijas viedokļa, gan aprīkojuma ziņā.

Jaunā ceha būvniecība bija paredzētā zemās grīdas tramvaja ieviešanas pirmā posma ietvaros, un tā būvniecība tika uzsākta 2012.gada sākumā. Būvdarbi notika 3 kārtās. 1.kārtas izpildītājs - SIA "Velve", 2.kārtas - SIA "Arčers", 3.kārtas - SIA "Moduls Rīga".

"Rīgas satiksmei" kopumā ir 26 zemās grīdas tramvaji. 20 no tiem ir trīs sekciju zemās grīdas tramvaji, kuri ir 31,4 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 318, un 6 četru sekciju tramvaji, kuri ir 41 metrus gari ar maksimālo pasažieru ietilpību 432. Visi tramvaji ir aprīkoti ar automātiskām durvīm pasažieru iekāpšanai un izkāpšanai, un tie ir ražoti Čehijas rūpnīcā "Škoda".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!