Samazināt finansējumu Latvijas ceļiem ir labāk nekā taupīt uz pensijām un veselības aprūpi, atsaucoties uz satiksmes ministra kandidāta, pašreizējā ekonomikas ministra Kaspara Gerharda (TB/LNNK) paziņojumu televīzijā, pirmdien vēsta laikraksts "Dienas bizness".
Gerhards gan neesot precizējis, par kādu summu varētu "apgriezt" finansējumu Latvijas valsts autoceļiem. Laikraksts norāda, ka šogad ceļu budžets jau tika samazināts par 25 %, no 145,21 miljona latu līdz 99,65 miljoniem latu, kuru lielākā daļa nāktu no Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības fonda līdzekļiem. Samazinātais budžets nodrošinātu tikai valsts galveno autoceļu uzturēšanas darbus, atstājot novārtā reģionālos un vietējos ceļus.

"Samazinājums nozīmē, ka zaudēsim iepriekšējā gadā sasniegto 10 % ceļu stāvokļa uzlabojuma līmeni. Tagad no daudziem projektiem būs jāatsakās," laikrakstam šo ieceri komentējis a/s "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Tālis Straume, norādot, ka ikkatrs ceļu būvē ieguldītais lats nes trīs latu atdevi tautsaimniecībā, tāpēc krīzes laikā tāpēc krīzes laikā taupīt uz infrastruktūras rēķina nav pareizs solis.

"Tikai defektu novēršanai mums pašlaik vajadzētu 1,5 miljardus latu. Tādas naudas, protams, nav. Varēsim atļauties tikai vienkāršus seguma uzlabošanas darbus uz galvenajiem ceļiem un Eiropas Savienības fondu projektus," laikrakstam paudis Straume.

Laikraksts atzīmē, ka citviet Eiropā infrastruktūras projektu atbalstīšana tiek uzskatīta par vienu no galvenajām izejām no ekonomiskās krīzes. Piemēram, Vācijā pieņemts lēmums atvēlēt satiksmes infrastruktūrai papildu divus miljardus eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!