Foto: LETA

Veselības ministrija (VM) un Nacionālais veselības dienests (NVD) aicina iedzīvotājus norādīt savu kontaktinformāciju valsts e-veselības sistēmā, savukārt gadījumā, ja tā iepriekš tika norādīta – pārliecināties, ka norādītais tālruņa numurs un e-pasta adrese joprojām ir aktuāli, portālu "Delfi" informēja NVD pārstāve Evija Štālberga.

Štālberga uzsvēra, ka šīs informācijas pieejamība nepieciešamības gadījumā nodrošinās veselības nozares valsts pārvaldes iestādēm iespēju nosūtīt iedzīvotājiem informāciju par valsts apmaksātu veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanu, profilakses veikšanas nepieciešamību u.c.

Tāpat NVD akcentē, ka savas kontaktinformācijas norādīšana ir būtiska arī saziņai ar ģimenes ārsta praksi. Prakse to var izmantot, lai telefoniski sazinātos ar pacientu. Piemēram, ja nepieciešams steidzami informēt par saņemtajiem laboratorisko pārbaužu rezultātiem, aicinātu veikt vakcināciju un citos gadījumos.

Iedzīvotāji tiek aicināti e-veselības sistēmā norādīt vai atjaunot arī informāciju par savu kontaktpersonu (dzīvesbiedru, kādu no vecākiem, bērnu vai citu), ar kuru ārstniecības personas var sazināties neatliekamā gadījumā. Piemēram, ja iedzīvotājs ir nokļuvis slimnīcā ar zaudētām saziņas spējām, atmiņas zudumu, atrodoties traucētas apziņas vai bezsamaņas stāvoklī, pauž NVD.

E-veselības sistēmā pieejamā informācija par pacienta kontaktpersonu sniedz iespēju ārstniecības personām operatīvi sazināties ar pacienta tuviniekiem, lai informētu par pacienta atrašanās vietu, veselības stāvokli vai precizētu informāciju, kas ir svarīga savlaicīgas un pacientam piemērotākās ārstēšanas nodrošināšanai – informāciju par pacienta hroniskajām slimībām, alergēniem, lietotajiem medikamentiem, ja šī informācija nav pieejama e-veselības sistēmā.

Kā norādīt kontaktinformāciju

Lai e-veselības sistēmā norādītu savu kontaktinformāciju, jāautentificējas portālā "www.eveseliba.gov.lv" ar kādu no drošas elektroniskās identifikācijas līdzekļiem – internetbankas autentifikācijas līdzekļiem, elektroniskās identifikācijas karti (eID), droša elektroniskā paraksta (eParaksts) vai eParaksts mobile risinājumu. Pēc tam jāizvēlas sadaļa "Kontaktinformācija", kurā iespējams norādīt savu tālruņa numuru un e-pasta adresi.

Savukārt, lai e-veselības sistēmā norādītu savu kontaktpersonu saziņai neatliekamā gadījumā, šīs personas informācija ir jānorāda sadaļā "Kontaktpersonas".

Ko darīt, ja neizmanto internetu

Ja iedzīvotājs neizmanto internetu, savu kontaktinformāciju un informāciju par kontaktpersonu vizītes laikā var lūgt norādīt ģimenes ārstam vai citam ģimenes ārsta prakses darbiniekam, kuram ir piekļuve valsts e-veselības sistēmai, skaidroja Štālberga.

Jautājumu gadījumā konsultāciju par iepriekšminēto datu ievadi var saņemt, vēršoties e-veselības lietotāju Atbalsta dienestā: tālr. iedzīvotājiem – 67803300; tālr. ārstniecības personām un ārstniecības atbalsta personām – 67803301. Tālruņu darba laiks ir katru dienu no pulksten 8 līdz 20.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!