Izmantojot “Lattelekom” norēķinu izsūtīšanas pakalpojumu, “Mediju nams” izplata saviem kādreizējiem klientiem avīzes abonēšanas piedāvājumus, kas vizuāli atgādina “Lattelekom” ikmēneša rēķinus, un pēc Reklāmas asociācijas atzinuma šādu marketinga metodi var uzskatīt par maldinošu.
Piedāvājums abonēt “Neatkarīgo Rīta Avīzi” pusgadam par 25,8 latiem vizuāli noformēts teju identiski ikmēneša “Lattelekom” rēķinam par pakalpojumiem - augšā ir krāsains “Lattelekom” logo un arī kases ieņēmumu orderī kā naudas saņēmējs norādīts “Lattelekom”.

“Mediju nams” (MN) maldināšanu kategoriski noliedz, uzsverot, ka piedāvājumā skaidri norādīts izdevniecības vārds un ziņas par rēķina anulēšanu, ja klients negribēs to apmaksāt.

MN pārstāvji portālam “Delfi” norādīja, ka tā nav maldināšana, jo abonēšanas piedāvājuma lapā, vietā, kur telefona rēķinos norādīts “Lattelekom” vārds, ir uzraksts - “Mediju Nams”. Turklāt apakšā zem rēķina uzraksts vēstī – norādītā termiņā neapmaksāts rēķins tiks anulēts. Par saistību ar preses abonēšanu norāda arī pelēks uzraksts lielajiem burtiem “Mediju nams” kurš stilizēts kā ūdenszīme papīrā.

“Lattelekom” sabiedrisko attiecību nodaļā portālam “Delfi” atzina, ka rēķinu nosūtīšanas pakalpojumu uzņēmumus piedāvā jau piecus gadus. Līgums noslēgts arī ar “Mediju namu”, kurš iesniedz rēķina saturu un adreses, uz kurām tas jānosūta, bet “Lattelekom” neatbild ne par vienu, ne par otru. Tiesa, šī pakalpojuma rēķiniem augšā ir ”Lattelekom” logo, atzīst nodaļā.

Līdz šim “Mediju nams” sūtījis rēķinus cilvēkiem, kuri bija iepriekš pasūtījuši šīs izdevniecības avīzes, taču šoreiz rēķina forma tiek izmantota kā piedāvājums abonēt laikrakstu.

“Lattelekom” sola izvērtēt, kā šādi rēķini ietekmē uzņēmuma tēlu un tad spriedīs par tālāko rīcību.

Reklāmas asociācija atzīst, ka šādu rēķinu var uzskatīt par cilvēku maldinošu, taču tā nav reklāma un tādēļ šīs akcijas izvērtēšana nav asociācijas kompetencē, portālam “Delfi” pavēstīja asociācijā.

Savukārt reklāmas un mārketinga pasniedzēji Anda Rožkalna un Miervaldis Mozers uzskata, ka tā diez vai ir reklāma, MN vienkārši nosūta saviem klientiem piedāvājumus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!