Foto: AFI
Pirmssvētku dienās gandrīz izsīkušas kravas automašīnu rindas uz Latvijas – Krievijas robežas – pēdējā darba dienā trešdien robežkontroles punktos savu kārtu gaidīja vien 20 spēkrati.

Valsts ieņēmumu dienesta publiskotā informācija liecina, ka trešdien Grebņevā rindā stāvēja tikai 20 kravas auto, bet Terehovā rindas nebija vispār. Pēdējās diennakts laikā pirms svētkiem
Grebņevā robežu bija šķērsojušas 112 automašīnas, bet Terehovā – 43.

Portāls "Delfi" jau rakstīja, ka situācija uz robežas pasliktinājās, kad Krievija ieviesa jaunus noteikumus Latvijas autopārvadātājiem, un vēl šīs nedēļas sākumā rindās pierobežā nīka ap 1000 kravas automašīnu. Tomēr pēc Latvijas un Krievijas starpvaldību darba grupas tikšanās Latvijas Satiksmes ministrija pauda cerību, ka situācija varētu normalizēties.

Saskaņā ar panākto vienošanos Latvijas autopārvadātāju asociācija "Latvijas auto" šonedēļ pārskaitīja Krievijai solītos 19 miljonus Krievijas rubļu (vairāk nekā 300 000 latu). Saskaņā ar TIR konvenciju "Latvijas auto" garantē muitas parāda nomaksu par katra veiktā starptautiskā autopārvadājuma kravu, izmantojot TIR karneti, - garantējošās asociācijas atbildības limits par vienu TIR procedūru ir 60 000 eiro. 19 miljoni rubļi ir summa, kas pārsniegusi šo limitu, turklāt zaudējumus virs TIR limita faktiski radījusi tikai viena kompānija, "Irona auto", savukārt pārējās septiņas "melnajā sarakstā" iekļautās kompānijas iekļaujas apdrošināšanas limitā.

Pārējie "melnajā sarakstā" iekļautie uzņēmumi bija SIA "Prodeksports M ", SIA "Domo Imostate", SIA "Feti ", SIA "Ludmila", SIA "Danta ", SIA "Risped " un SIA "Vako1".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!