Jaunajā skolotāju izglītības projektā 'Mācītspēks' pieteikušies 300 interesenti
Foto: Shutterstock

Par dalību jaunajā skolotāju izglītības projektā "Mācītspēks" līdz 15. aprīlim interesi izrādījuši jau gandrīz tūkstotis interesentu, bet pilnā apmērā pieteikuma anketu aizpildījuši jau 300 kandidāti, tādējādi uzsākot tālāku dalību jauno skolotāju atlases procesā, portālu "Delfi" informēja projekta idejas autori.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Jaunā skolotāju izglītības projekta "Mācītspēks" mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste, mācības un atbalsts skolotāja darbam Latvijas skolās.

Projekta dalībnieki jau no šā gada 1. septembra strādās skolā, saņemot skolotāja darba algu un mācību stipendiju, kā arī paralēli studēs Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē, iegūs skolotāja kvalifikāciju un nodibinājuma "Iespējamā misija" mācību programmas sniegtu atbalstu savai profesionālajai izaugsmei.

Studijām 2. līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmā "Skolotājs", kas ir daļa no projekta "Mācītspēks", šajā pavasarī tiek aicināti pieteikties mērķtiecīgi un motivēti dažādu jomu profesionāļi - programmētāji, statistiķi, tulki, grāmatveži, pētnieki u.c. profesiju pārstāvji, kuri līdz 2020. gada jūnijam būs ieguvuši augstāko vai 2. līmeņa profesionālo augstāko izglītību un vēlēsies apgūt skolotāja profesiju.

Pēc atlases katram no 100 topošajiem skolotājiem tiks piedāvāts darbs tam piemērotākajā skolā, ņemot vērā skolas atrašanās vietu, skolēnu vecumu un citus kritērijus.

Jaunās 2. līmeņa augstākās profesionālās izglītības programmas "Skolotājs" vadītāja, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes asociētā profesore Ieva Margeviča-Grinberga, akcentējot projekta dalībnieku, jauno skolotāju, atlases nozīmīgumu, atzīmē: "Pasaules pieredze rāda, ka kvalitatīva studējošo atlase nodrošina augsti motivētu studentu nonākšanu studiju programmās un vēlāk arī darbavietā. Tam ir tieša ietekme uz izglītības kvalitāti kopumā. Pārdomāta un mērķtiecīga atlase – anketas, intervijas, lomu spēles, mini stundas vadīšana, refleksija – dod iespēju katram pārliecināties, vai tiešām skolotāja profesija ir pareizā izvēle."

Ņemot vērā ārējos apstākļus, gan dalībnieku piesaiste un kandidātu uzrunāšana, gan viss atlases process norit attālināti. Nodibinājuma "Iespējamā misija" dalībnieku piesaistes komandas pārstāvji kopš 13. marta ir veikuši telefona zvanus projekta kandidātiem aptuveni 230 stundu apjomā, izsūtījuši 2000 e-pasta vēstules, lai atbildētu uz interesentu jautājumiem un precizējumiem par projekta gaitu, pieteikšanās kārtību.

Dalībnieku atlases komanda tiešsaistes intervijās ir tikusies jau ar teju 70 kandidātiem nolūkā izzināt viņu mērķus un motivāciju skolotāja darbam un dalībai projektā "Mācītspēks".

"Tas bija izaicinoši, tomēr īsā laikā spējām līdzšinējo "Iespējamās misijas" dalībnieku piesaistes un atlases procesu pārnest uz attālinātu formātu, lai turpinātu topošo skolotāju uzrunāšanu, intervēšanu un atlasi dalībai projektā "Mācītspēks", jo mēs esam pārliecināti, ka darbam Latvijas skolās jāpiesaista un jāatlasa aizrautīgi, mērķtiecīgi un zinoši dažādu jomu profesionāļi," atzīst nodibinājuma "Iespējamā misija" valdes priekšsēdētājs Kārlis Kravis.

Projekts "Mācītspēks" ir Latvijā unikāls jaunu skolotāju sagatavošanā, jo tajā tiek apvienota Latvijas, Daugavpils un Liepājas universitāšu un nodibinājuma "Iespējamā misija" pieredze. Studijas ir pilnībā balstītas praksē, sniedzot iespēju mācīties un uzreiz iegūtās zināšanas lietot darbā ar skolēniem. Dalībnieki visa projekta laikā saņems arī profesionālu atbalstu savai izaugsmei.

Vairāk informācijas par projektu, pieteikšanās un atlases procesu atrodams šeit un nodibinājuma "Iespējamā misija" sociālo tīklu kontos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Daugavpils Iespējamā misija Latvijas Universitāte Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte Liepāja
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form