foto: "Dienvidu tilts"

Lēmums par Dienvidu tilta 2.kārtas izbūvi jāpieņem pēc rūpīgas sadārdzinājuma izvērtēšanas, uzskata partijas "Jaunais laiks" (JL) Rīgas domes frakcija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Būtu nepieciešams pamatīgs un kompetents izvērtējums par būvniecības tehnisko risinājumu, finansēšanas modeli, piedāvātās tāmes atbilstību reālām izmaksām, iespaidu uz pašvaldības un arī valsts budžetu, kā arī inflāciju, norādīja domes deputāts, bijušais Rīgas mērs Aivars Aksenoks (JL).

Dienvidu tilta 2.kārta ir nepieciešama, lai tiltu savienotu ar Austrumu maģistrāli, kura pēc divu atlikušo posmu pabeigšanas veidotu ērtu apvedceļu pilsētas centram un savienotu ar Rīgas ostu, tāpēc 2006.gada jūnijā dome nolēma uzdot Satiksmes departamentam uzsākt tilta 2.kārtas būvniecības sagatavošanu un organizēt atklātu starptautisku konkursu par projektēšanu, būvniecību un finansēšanu.

Toreiz tilta 2.kārtas izmaksas tika plānotas apmēram 100 miljonu latu apmērā, norādīja Aksenoks.

Konkursā piedalījās un uzvarēja vienīgais pretendents, kura piedāvātā cena ir trīs reizes lielāka - 313 miljoni latu. Salīdzinājumam bijušais mērs minēja, ka pats Dienvidu tilts pār Daugavu, kas ir tehniski daudz sarežģītāka būve, ieskaitot projektēšanu, būvniecību, tajā skaitā pieslēgumu abos krastos, procentu maksājumus un inflācijas sadārdzinājumu, izmaksās mazāk nekā 150 miljonus latu.

Lai atmaksātu 313 miljonu latu, domes budžetā 20 gadu garumā katru mēnesi būs jāparedz 1,7 miljoni latu, kas būtiski apgrūtinās citu, arī satiksmes, problēmu turpmāko risināšanu Rīgā. "Plānojot nākotnes finanšu saistības, amatpersonas pilnībā ignorē otru, daudz lielāka mēroga satiksmes infrastruktūras būvi - Ziemeļu maģistrāli, kuras izmaksas sastādīs ap vienu miljardu eiro (700 miljoniem latu)," piebilda Aksenoks.

JL atgādina, ka šī objekta izpēte un projektēšana notiek jau vairākus gadus un tam izdevies piesaistīt arī Eiropas Savienības līdzekļus.

Finanšu ministrijas Komunikāciju departamentā aģentūru LETA informēja, ka ministrija regulāri seko līdzi projekta finanšu informācijai, un līdzšinējā informācijas apmaiņa, kā arī sadarbība ar pašvaldību ir bijusi veiksmīga. Arī par šīm iecerēm ministrija esot informēta.

Kā ziņots, Rīgas dome jau 12.jūnijā gatavojas akceptēt līguma slēgšanu ar vienīgo pretendentu par Dienvidu tilta 2.kārtas izbūvi.

"Jāpiezīmē, ka šis lēmumprojekts pat Finanšu komitejas darbiniekiem kļuva pieejams kā ārkārtas un steidzamais jautājums tikai divas stundas pirms komitejas sēdes 6.jūnijā. Lēmumprojektam nebija pievienots ne paredzētais līguma projekts, ne konkursa uzvarētāja piedāvājums, ne arī cita būtiska informācija," apgalvoja Aksenoks.

Bijušais mērs uzskata, ka "tik sasteigta lēmuma pieņemšana par 313 miljoniem latu šaurā domes koalīcijas lokā izraisa pamatotas bažas par domes amatpersonu tiešu ieinteresētību šajā projektā".

Jau ziņots, ka Rīgas domes prezidijs šodien nolēma virzīt izskatīšanai domes sēdē lēmumprojektu, kas paredz slēgt līgumu par Daugavas Dienvidu tilta labā krasta pieeju projektēšanu un būvniecību un līgumus par nepieciešamo finansējumu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form