Latvija kļuvusi par vienu kapteini bagātāka, jo nesen par kapteini kļuvis Ainārs Vimba, kurš šobrīd kuģo uz Norvēģijas šķidrās gāzes tankkuģa "Stouttitanic", informēja Latvijas Jūras akadēmijas rektors Jānis Bērziņš, kurš norādīja - lai kļūtu par kapteini, vidēji vajadzīgi 10 gadi, bet Vimba labo zināšanu un prasmes dēļ kapteiņa diplomu ieguvis septiņu gadu laikā.
Latvijā šobrīd ir 53 kuģi un uz katra no tiem strādā divi kapteiņi - kopā 106, bet kopumā varētu būt ap 300 Latvijas kapteiņu, no kuriem ne visi kuģo, bet liela daļa kuģo uz citu valstu kuģiem, stāstīja Latvijas jūras transporta institūta vadītājs Grigorijs Gladkovs.

Lai kļūtu par kapteini, pēc augstskolas absolvēšanas jāstrādā par trešo stūrmani, tad otro un pirmo stūrmani un vēlāk par vecāko kuģa kapteini. Pēc šādas darba pieredzes kapteiņa amata iegūšanai nepieciešams arī, mazākais, 3,5 gadu ilgs laiks, kas pavadīts uz kuģa. Par pilntiesīgu kapteini var kļūt tikai tad, ja viņam tiek uzticēta kāda kuģa vadīšana.

Latvijas Jūras akadēmijā pirmais izlaidums stūrmaņiem, kuģu mehāniķiem un kuģu elektroinženieriem bija 1994.gadā. Šobrīd Latvijā ir aptuveni 10-12 vecāko kuģu kapteiņu palīgu, kuri teorētiski pretendē uz kapteiņa amatu, sacīja akadēmijas rektors.

"Mūsu akadēmijas absolventi nekad nav bezdarbnieki," sacīja Bērziņš un norādīja, ka visā pasaulē esot profesionālu kapteiņu trūkums. Pēc aptuvenām aplēsēm, pasaulē ir 45-50 tūkstoši vakanču kuģa kapteiņa amatā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!