Foto: Publicitātes foto

Lai visi sabiedriskā transporta elementi būtu vienoti un kalpotu rīdzinieku vajadzībām un komfortam, nepieciešama arī iekšpilsētas vilcienu reāla sasaiste ar pārējo pilsētas sabiedrisko transportu, uzskata Latvijas Automoto biedrības (LAMB) prezidents Juris Zvirbulis.

Zvirbulis norādīja, ka šādu pilotprojektu ļauj izveidot plānotā 6.maršruta tramvaja kustības pagaidu reorganizācija, kas saistīta ar sliežu ceļu un pieturvietu rekonstrukciju.

Ja reiz tiek plānots piesaistīt 6.maršruta tramvajam Ropažu ielas pieturvietā 6T autobusu, kas vestu pasažierus tālāk līdz pat Berģiem, būtu svarīgi nodrošināt arī Juglas dzelzceļa stacijas piesaisti kopējam maršrutam un vienotu kustības laiku saskaņošanu. Ne tikai Juglā, bet arī citos Rīgas mikrorajonos, piemēram, Vecmīlgrāvī un Ziepniekkalnā, dzelzceļa piedāvātās transporta iespējas netiek pilnvērtīgi izmantotas, jo vietējiem iedzīvotājiem nav nodrošinātas pietiekami komfortablas iespējas nokļūt stacijā, apgalvoja LAMB prezidents.

Patlaban dažādo sabiedriskā transporta veidu, tostarp vilcienu, savienojumi bieži nav saskaņoti laika ziņā, kā rezultātā brauciens pasažierim kļūst nepieņemami ilgs.

"Juglas iedzīvotājiem, vismaz nozīmīgai to daļai, būtu noderīgs autobuss, kas operatīvi pievestu pie dzelzceļa stacijas, un tādejādi uz pilsētas centru vai prom no pilsētas varēto doties ar vilcienu. Konkrētajā 6T autobusa gadījumā būtu nepieciešams veikt korekcijas plānotajā maršrutā, novirzot to puskilometru pa Baltezera ielu līdz Juglas dzelzceļa stacijai. Iespējams, ka līdzīgs risinājums varētu būt cita papildu autobusu maršruta ieviešana, savienojot staciju ar Juglas mikrorajonu. Jebkurā gadījumā dzelzceļa piedāvātās iespējas Rīgā netiek pilnvērtīgi izmantotas," pauda Zvirbulis.

Pēc viņa teiktā, patlaban, salīdzinot ar tā dēvētajiem treknajiem gadiem, satiksmes plūsma pilsētā nav tik blīva un intensīva, tomēr nākotnē regulāro un plaši izplatīto sastrēgumu problēma atgriezīsies, ja savlaicīgi netiks plānoti un īstenoti to novēršanas mehānismi.

Lai cilvēki jaunajā pārvietošanās veidā būtu ieinteresēti, nepieciešama vienota laika biļete, tātad pasažieris par vienu samaksu noteiktā laikā varētu izmantot vairākus transporta līdzekļus, tostarp vilcienu. Tāpat svarīga būtu elektroniska informācija ne tikai par atsevišķu sabiedriskā transporta veidu braukšanas laikiem, bet arī par to maršrutu un laiku sasaisti, uzskata LAMB prezidents.

Jau ziņots, ka no 14.aprīļa tramvaja sliežu ceļu un kontakttīklu rekonstrukcijas darbu dēļ 3.maršruta un 6.maršruta tramvaja posmā no Ropažu ielas līdz galapunktam Juglā tiks veiktas būtiskas izmaiņas attiecīgajos tramvaja maršrutos, to kustībā un biļešu izmantošanas kārtībā.

Ņemot vērā to, ka attiecīgajā ceļa posmā sliežu ceļi ir nolietoti, kā arī kopējā infrastruktūra, ieskaitot elektroapgādi un pieturvietu platformas, ir novecojusi un neatbilst zemās grīdas tramvaja ekspluatācijas, kā arī satiksmes drošības prasībām, ir nepieciešams veikt rekonstrukcijas darbus, kurus iecerēts sākt 14.aprīlī, bet visus darbus plānots pabeigt 2013.gada vidū.

Sliežu ceļu rekonstrukcijas darbu laikā 3.maršruta un un 6.maršruta tramvaji no pilsētas centra pa maršrutu kursēs līdz pieturvietai "45.vidusskola". Tālāk pasažieri varēs pārsēsties 6T.maršrutā, kuru apkalpos autobusi, lai turpinātu tālāko ceļu līdz Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumam. Savukārt no Brīvības gatves un Juglas ielas krustojuma tiks nodrošināts 6T.autobusa maršruts, kas pasažierus aizgādās līdz pieturvietai "45.vidusskola", kur pasažieriem būs iespēja pārsēsties 3. vai 6.maršruta tramvajā un turpināt ceļu līdz galapunktam centrā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!