Sestdien, 17.februārī, Latvijas reklāmas videoklipus sāks raidīt televīzijas kanālā "TV5 Europe", bet nākamnedēļ - CNN, pirmdien reklāmas videoklipu prezentācijā sacīja Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Uldis Vītoliņš.
Viņš uzsvēra, ka tā ir apjomīgākā līdz šim īstenotā Latvijas reklāmas kampaņa. Šodien Londonas metro ir izvietoti plakāti, nedēļas nogalē un nākamnedēļ televīzijas kanālos tiks izvietoti videoklipi. Tāpat darbību uzsākusi interneta mājaslapa "www.youwontbelieveit.eu".

Kampaņas ilgums būs viens mēnesis. Video veidotājs ir reklāmas aģentūras "ZOOM!" radošais direktors Ēriks Stendzenieks.

Klipi tiks rādīti aptuveni septiņas reizes nedēļā. CNN kopumā tie tiks izrādīti 288 reizes, bet "TV5 Europe" - 150 reizes. CNN arī izveidojusi atsevišķus video "Sights and sounds of Latvia", kas būs redzami televīzijā paralēli "ZOOM!" veidotajiem klipiem.

Stendzenieks atzina, ka, veidojot jauno kampaņu, bijis svarīgi izcelt Latviju kā unikālu vietu, nevis sākt reklāmu ar "mums arī ir jūgendstils, Rīga ir mazā Parīze, Sigulda - mazā Šveice". Kampaņas sauklis ir "You wont believe it until you see it".

Kopumā izveidoti pieci video - tajos redzama Latvijas zilā govs, Dziesmu svētki, grupa "Cosmos", Pedvāles brīvdabas un mākslas muzejs, kas ir vienīgais brīvdabas modernās mākslas muzejs, un "Aerodium" vertikālais gaisa tunelis.

Katra klipa beigās parādīta arī Latvijas atrašanās kartē. Stendzenieks uzskata, ka ilgtermiņā šāda kampaņa varētu veidot ārvalstu iedzīvotājos viedokli par Latviju kā par interesantu vietu.

Vītoliņš sacīja, ka sagatavotie videoklipi tiks izmantoti arī pēc kampaņas beigām, tāpat iesāktā kampaņa, kuras laikā meklētas Latvijas unikālās lietas, varētu tikt turpināta. TAVA turpinās arī pilnveidot un papildināt interneta mājaslapu "www.youwontbelieveit.eu".

Reklāmas kampaņas izdevumi būs 300 000 latu.

Objekti un lietas, kas izmantotas reklāmas video, tika izvēlētas TAVA un portāla "Delfi" rīkotā aptaujā.

TAVA sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Saleniece informēja, ka aptaujā izteiktas idejas, ka Latvijā unikālas ir arī balto smilšu pludmales un piejūras dabas takas, Pārdaugavas koka apbūve, dzērveņu purvi un rupjmaize.

Iepriekš Stendzenieks atzina nepieciešamību mainīt līdzšinējo stilu, kur vienā reklāmā mēģināts par Latviju pateikt visu.

"Ir jārada priekšstats par Latviju kā zemi ar interesantiem cilvēkiem, faktiem un vietām. Kāds varbūt teiks, ka Latvijā ir tikai dažas zilās govis, taču, paskatoties Norvēģijas piemēru, kur reklamē nesastopamus troļļus, ir skaidrs, ka svarīgākais ir stāsts par unikālu un aizraujošu piedzīvojumu šajā valstī," sacīja Stendzenieks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!