Līdz 2009.gadam e-pārvaldes attīstībai Latvijā jāatvēl 76,9 miljoni latu, paredz šodien izskatīšanai valsts sekretāru sanāksmē pieteiktā 2005.-2009.gada elektroniskās pārvaldes attīstības programma.
Kā informēja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītāja Ieva Aile, ar E-pārvaldes ministra sekretariāta sagatavoto programmu mērķis ir izlabot valsts un pašvaldību pakalpojumu kvalitāti un pieejamību, samazināt administratīvo un finansiālo slogu uz sabiedrību, kā arī sekmēt efektīvu un ekonomisku valsts pārvaldes izveidi.

Programmā paredzēts, ka šogad e-pārvaldes attīstībai nepieciešamais finansējums ir 4,3 miljoni latu. 2006.gadā šiem mērķiem jāatvēl 12,2 miljoni latu, 2007.gadā - 16,1 miljons latu, bet 2008.gadā - 20,1 miljons latu. 2009.gadā e-pārvaldes finansējumam būtu jābūt 24,2 miljoniem latu, bet pēc 2009.gada katru gadu e-pārvaldes pasākumiem plānots piešķirt 25 miljonus latu.

Atsevišķiem e-pārvaldes projektiem jau piešķirts 8,1 miljons latu.

Kā norādīja e-pārvaldes ministra sekretariāta vadītāja Ina Gudele, patlaban finansējums e-pārvaldes projektiem pārsvarā tiek piesaistīts no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Katra ministrija no sava budžeta finansē atsevišķus projektus, bet vienotas finansējuma sistēmas nepastāv.

Programmas projektā paredzēts izveidot jaunus e-pakalpojumus uzņēmējiem un privātpersonām. Uzņēmējiem plānots dot iespēju elektroniski reģistrēt uzņēmumu, iesniegt gada pārskatus, nodokļu, ieņēmumu un muitas deklarācijas. Šos pakalpojumus iecerēts sniegt, izmantojot e-parakstu. Plānota arī e-katalogu un e-izsoļu izveide elektroniskajiem iepirkumiem.

Iedzīvotājiem paredzēts dot iespēju elektroniski deklarēt dzīvesvietu un iegūt ziņas par īpašumā deklarētajām personām. Plānots arī izveidot e-vakances un elektronisko darba tirgu.

Iecerēts, ka pēc programmas pasākumu īstenošanas elektroniski varēs īstenot sabiedrisko apspriešanu, pasūtīt izziņas un licences, pieteikties autovadītāju kursiem, eksāmeniem, tehniskajai apskatei un reģistrācijai, nomaksāt nodevas, pieteikties balsošanas iecirknim pirms vēlēšanām, maksāt par valsts pakalpojumiem un pieteikties uzņēmējdarbības licencei.

Plānots izveidot e-pārvaldes bāzes infrastruktūru, kurā ietilptu e-paraksts, savienoti valsts reģistri, kā arī jaunas sistēmas, piemēram, budžeta un finanšu vadības sistēma, personāla vadības sistēma, lietvedības un dokumentu aprites sistēma.

Programmas projekts nodots saskaņošanai ieinteresētajās institūcijās. Sniegt atzinumu par programmas projektu pieteikušās nevalstiskās organizācijas - Latvijas Interneta asociācija, Latvijas Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju asociācija, Latvijas Datoru tehnoloģiju asociācija un Latvijas Telekomunikāciju asociācija.

Galīgo lēmumu par programmu pieņems Ministru kabinets.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!