Uzsākot savu sesto sezonu, telekompānija LNT veikusi salīdzinošo analīzi par savas darbības pirmajiem pieciem gadiem. Iegūtie rezultāti ļoti precīzi saskan ar Latvijas valsts ekonomisko rādītāju tendencēm un liecina par jau tuvākā gada laikā sagaidāmu vēl nebijušu izaugsmi.
Tā kā televīzijas darbam raksturīga izteikta sezonalitāte no septembra līdz augustam, turklāt LNT savu darbību pirms pieciem gadiem uzsāka tieši septembrī, arī dati apkopoti par darbības sezonām.

Kā liecina telekompānijas LNT finansu datu salīdzinošā analīze, reklāmas apgrozījums piektajā sezonā ir bijis 5’771’304,89 lati, kas attiecībā pret ceturto sezonu ir pieaudzis par 21,3 procentiem.

Telekompānijas LNT finansu direktore Māra Stūre uzskata, ka šī izaugsme cieši saistāma ar galveno Latvijas ekonomisko radītāju uzlabošanos pēdējo gadu laikā: “Komerctelevīzijas ienākumi ir spogulis valsts ekonomikas stāvoklim. Jo vairāk tas uzlabojas un stabilizējas, jo vairāk tiek investēts jaunos produktos un attiecīgi to virzībai tirgū - reklāmā.”

Pamatojoties uz prognozēm par Latvijas iekšzemes kopprodukta un citu svarīgu rādītāju uzlabošanos, kā arī analizējot situāciju televīziju tirgū, sestajā sezonā tiek plānots LNT reklāmas apgrozījuma pieaugums par vismaz 17 līdz 20 procentiem.

Analizējot LNT piektās sezonas rezultātus, ir vērojamas vispārējas izaugsmes tendences. Kompānijas neto peļņas rentabilitātes pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu ir 7 procenti. Savukārt, aktīvu rentabilitāte piektajā sezonā ir sasniegusi jau 12 procentus.

Iepriekšējās televīzijas sezonas noslēgums ir iezīmējis izteiktas tendences televīziju tirgus sadalījumā. Jūlijā telekompānijas LNT tirgus daļa sasniedza 47 procentus no visu to telekanālu auditorijas, kuros iespējams izvietot reklāmu Latvijas teritorijā. Telekompānijas tuvākais stratēģiskais mērķis ir sestās sezonas sākumā, kad pilnībā būs realizēta LNT jaunā programmas koncepcija, iegūt 50 procentus no TV auditorijas.

Jaunā LNT programmas koncepcija akcentē Latvijā producētu raidījumu un seriālu veidošanu un demonstrēšanu. Vēl līdz 2001.gada beigām LNT pašmāju produkcijas ražošanā investēs vairāk kā 750’000 latus. Jau šobrīd LNT ēterā skatāms raidījums “Krējums…saldais”, kā arī pēc LNT pasūtījuma tapušie seriāli “Sirdsmīļā Monika” un “Vecpuiši”. Līdz oktobra vidum LNT programmu papildinās Elitas Veidemanes veidots seriāls “Sieviete spogulī”, realitātes TV spēle “Barbarossa” un humoršovs “Vimpelis”.

Lai sasniegtu attēla kvalitātes atbilstību Eiropas standartiem, LNT vajadzībām ir iegādāta jauna studijas komutācijas pults, kurai nav analogu ne tikai Latvijā, bet arī Baltijas valstīs. Tā ir viena no modernākajām Austrumeiropā. Tāpat tuvākajā laikā paredzēts uzstādīt trīs jaunus raidītājus Latvijas teritorijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!