Visi mobilo telekomunikāciju operatori (LMT, TELE2, BITE) atsaukušies uz Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) aicinājumu un bloķējuši Fotočata pakalpojumu pieejamību, portālu "Delfi" informēja PTAC.
PTAC lietas izpēti uzsāka pēc vairākos laikrakstos publicētajām reklāmām, kurās bija publicēti foto attēli, kas aicināja iepazīties, sūtot paaugstinātas maksas īsziņas. Reklāmās nebija vispār norādīta vai arī neskaidri norādīta pakalpojuma cena, nedz arī procedūra, kas veicama, lai atteiktos no pakalpojuma, tādējādi pārkāpjot "Negodīgas komercprakses" aizlieguma likumu.

Veicot reklāmas izpēti, izrādījās, ka 1,50 Ls jāmaksā ne tikai par nosūtīto īsziņu, bet arī par katru saņemto īsziņu, ko sūta it kā "Fotočata" izvēlētais partneris. Tāpat patērētāji netika informēti, kā atteikties no šī pakalpojuma, jo mājas lapā bija atrodama informācija, kā atteikties tikai no reklāmu sūtīšanas, kā rezultātā patērētājiem ir radīti būtiski materiālie zaudējumi. Pašlaik PTAC par Fotočatu ir saņemtas divas sūdzības, kur patērētāji, nezinādami par pakalpojuma patiesajām izmaksām, katrs zaudējuši vairākus simtus latu.

Lai varētu veikt normatīvajos aktos noteiktās darbības, veikt negodīgas komercprakses izvērtējumu, kā arī piemērot sankcijas, PTAC turpina lietas izpēti, pieprasot nepieciešamo informāciju gan no plašsaziņas līdzekļiem, kas reklāmu publicējuši, gan no citiem avotiem, kas varētu sniegt informāciju.

PTAC atgādina, ka patērētājiem ir jābūt īpaši uzmanīgiem izvēloties paaugstinātas maksas mobilo telefonu pakalpojumus, rūpīgi izpētot un izvērtējot piedāvājumu, kā arī norādīto informāciju par pakalpojuma pasūtīšanas, iegādes un atteikšanās procesiem. Informācijai par pakalpojumu un tā norises procesu ir jābūt skaidrai, saprotamai un patiesai, gadījumā, ja šāda informācija nav norādīta, PTAC iesaka šādu pakalpojumu neizvēlēties.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!