NATO centrs: 'Sputnik' ir kārtējais mēģinājums Latvijas sabiedrībai pārdot propagandu
Foto: RIA Novosti/Scanpix

Krievijas propagandas medija "sputniknews" Latvijas adaptācija ir kārtējais mēģinājums Latvijas sabiedrībai pārdot propagandu, kas vērsta uz Eiroatlantisko vērtību apšaubīšanu, neticības savai valstij sēšanu un nesaskaņu vairošanu starp latviešiem un krievvalodīgajiem, šādu nostāju pauda Rīgā bāzētajā NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Centrs norāda, ka pēdējo gadu laikā bijusi iespēja vērot dažādus mēģinājumus Latvijas mediju vidē iepludināt Kremļa propagandu - gan tiešā veidā ar mediju reģistrāciju, gan netiešā veidā. "sputniknews" Latvijas adaptācija ir kārtējais mēģinājums Latvijas sabiedrībai pārdot propagandu, kas vērsta uz Eiroatlantisko vērtību apšaubīšanu.

Šomēnes visām Krievijas ministrijām ir uzdots samazināt budžetu par 10%, tomēr propagandas aktivitātēm finanšu apjoms tiek palielināts ar mērķi paplašināt konkrētā propagandas medija darbību 36 valstīs, atzīmēja centra pārstāvji.

"Daudzi "sputniknews" portāla autori raksta anonīmi, slēpjoties aiz "Sputnik" redakcijas. Tas ļauj secināt, ka viņi ļoti labi zina gan to, ka tā nav žurnālistika, gan arī to, kādiem mērķiem kalpos šis saturs," norāda NATO centrā.

Jau vēstīts, ka darbu Latvijā sākusi Krievijas propagandas medija "Sputnik" versija latviešu valodā - "sputniknews.lv". Portālā publicētas ziņas latviešu un krievu valodā par notikumiem Latvijā, Krievijā un citviet pasaulē, solot, ka tieši šis interneta resurss runāšot "par to, par ko citi klusē".

Domēnu "sputniknews.lv" reģistrējusi Krievijas valsts informācijas aģentūra "Rossiya Segodnya". Tajā ir atrodamas pāris e-pasta adreses preses relīžu, sadarbības un reklāmas izvietošanas piedāvājumu iesūtīšanai, bet nekādu citu kontaktu nav, kā arī nav redzama informācija, kas ir redakcijas darbinieki.

"Sputnik" ir daļa no Krievijas valsts informācijas aģentūras "Rossiya Segodnya", kuru vada Dmitrijs Kiseļovs. Savu propagandista darbību dēļ Kiseļovs ir iekļauts Eiropas Savienības sankciju sarakstā.

"Rossiya Segodnya" tika izveidota 2013. gada nogalē pēc ziņu aģentūras "RIA Novosti" reformēšanas. Krievijas prezidenta administrācija tad nolēma, ka valsts līdzekļi jātērē nevis neitrālās informācijas ražošanai, bet valsts oficiālās pozīcijas aktīvākai tiražēšanai ārvalstīs. Šī mērķa sasniegšanai "Rossiya Segodnya" ir vairāki rīki. Paralēli ziņu aģentūrai tai ir ārzemēs raidošais televīzijas kanāls "RT", vairāki citi projekti, ieskaitot Ukrainas notikumiem veltītu "Ukraina.ru".

Pērn tika vēstīts, ka "Sputnik" plāno sākt darbību vairāk nekā 30 valstīs.

Pagājušā gada februārī LTV raidījums "De facto" jau ziņoja, ka jaunais Krievijas propagandas medijs "Sputnik" gatavojas izvērst darbību arī Latvijā un vervē žurnālistus.

Latvijā šis propagandas medijs plānoja atvērt interneta portālu divās valodās - krieviski un latviski. Projekta galvenā mērķauditorija bija iecerēti jaunieši.

Kā liecina informācija "sputniknews.lv" portālā, ""Sputnik" pilnībā orientējas uz ārvalsts auditoriju. Katrai "Sputnik" redakcijai ir savas vietnes lielākajās pasaules galvaspilsētās, kā arī "Sputnik" pārraida no vietējo radiostaciju studijām". Saskaņā ar portālā publicēto informāciju kopējais "Sputnik" radio ētera stundu skaits pārsniedza 800 stundas diennaktī 130 pasaules pilsētās, 34 valstīs un 30 pasaules valodās.

"Aģentūra izveido ekskluzīvu tīmekļvietņu saturu, piedāvā radio raidījumus vietējai auditorijai, tai pieder multimediju preses centri," teikts "sputniknew.lv" portālā.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

NATO Sputnik (Kremļa medijs)
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form