Foto: LETA
Nedēļas laikā sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss" ir izdevies savākt nepieciešamos 2000 parakstus pret Aleksandra Čaka ielas sašaurināšanu autotransportam, lai ierīkotu velojoslas.

Plānots, ka iniciatīva tiks iesniegta Rīgas domē.

Jau vēstīts, ka eksperimentālās velojoslas Čaka un Marijas ielās tiks ierīkotas no 1. decembra, vienojušies Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.

Iniciatīvas autori norāda, ka Čaka iela ir viena no galvenajām Rīgas ielām un, lai nodrošinātu transporta plūsmu, transportlīdzekļi tur pārvietojas četrās joslās – divās katrā virzienā.

Kreisā josla kalpojot kā apbraukšanas josla labajā joslā esošajiem transportlīdzekļiem griežoties pa labi. Kā problemātisks tiek izcelts Marijas un Elizabetes krustojums virzienā uz centru, kur kreisajā joslā esošie transportlīdzekļi, tai skaitā sabiedriskais transports, griežas pa kreisi, bet labajā joslā braucošie transporti turpina ceļu taisni.

"Ierīkojot velo joslas vienā no transportlīdzekļu pārpildītām ielām un samazinot joslu skaitu, būtiski palielināsies sastrēgumi un samazināsies ielas caurlaidības spēja – gan pašā Čaka ielā, gan paralēli Barona ielā. Tas padarīs Rīgas centru vēl neērtāku, nepieejamāku un kavēs turpmāko Rīgas centra attīstību," norādīts iniciatīvā.

Tāpēc tiek aicināts Rīgas domi atteikties no jebkādiem joslu samazināšanas plāniem Čaka un Marijas ielās – gan uz eksperimenta laiku, gan pastāvīgi, jo pandēmijas laikā veikta eksperimenta rezultāti neatbildīšot pilsētas standarta dzīves apstākļiem.

Ja tiks saglabāta Čaka un Marijas ielas pašreizējā plānojumā, tiks nodrošināta iespēja ērti un bez lieka laika patēriņa pārvietoties vienā no galvenajiem Rīgas ielām, kā arī drošu piekļuvi sabiedriskajam transportam, norādīts iniciatīvā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!