Reklāmas aģentūra "Inorek&GREY", kuras veidotajā reklāmā Īpašu uzdevumu ministrs sabiedrības integrācijas lietās Oskars Kastēns (LPP/LC) saskatīja neiecietības pazīmes, paudusi izbrīnu par ministra paziņojumu, norādot, ka reklāmā identificēta nelegālā darbaspēka problēma Latvijā, nevis norādīts uz kādu rasi vai etnisko grupu.
Reklāmas aģentūras valdes loceklis Andis Zusts skaidro, ka izbrīnu radot tas, ka jautājumus par aizskarošām reklāmām uzdot "cilvēks, kuram ar savu piemēru būtu jārāda Latvijas sabiedrībai, ka pret "citādajiem" nepastāv nekāda "īpaša attieksme" un visi ir vienlīdzīgi".

Jau ziņots, ka Kastēns vairāku uzņēmumu reklāmās sasktījis neiecietības pazīmes un aicinājis medijus un reklāmas industrijas pārstāvjus neradīt stereotipus un aizspriedumus par citu rasu un tautību pārstāvjiem. Ministru pārsteigušas aģentūras "Inorek&GREY" radītā reklāmas, kurās solīts "viss remontam un būvniecībai, izņemot importa darbaspēku". Tajās attēlots tumsnējs vīrietis, kuš "gribet remontēt Tavs māja".

Aģentūras pārstāvis portālam "Delfi" skaidroja, ka tumšādainu cilvēku izmantošana reklāmā nav aizskaroša, jo tie nav sliktāki par jebkuras citas rases vai etniskas grupas pārstāvjiem.

"Taču tas vien, ka šāds jautājums tiek uzdots, norāda uz mūsu sabiedrībā pastāvošo "īpašo attieksmi" pret citas rases pārstāvjiem," uzskata Zusts. Viņš uzskata, ka normālā situācijā nevajadzētu pārsteigt, ka masu medijos, un tajā skaitā reklāmā, būtu redzami cilvēki ar atšķirīgu ādas krāsu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!