Foto: F64
Oficiālais priekšvēlēšanu aģitācijas laiks sācies tikai pirms piecām dienām, taču Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) Monitoringa centrs jau fiksējis dažus aizdomīgus gadījumus.

Savukārt dažu mediju ekspertu bažas par slēptu reklāmu izraisījušais LNT diskusiju raidījumu cikls, kur studijas iekārtojumā bija redzama organizācijas "Par labu Latviju!" emblēma, noticis tieši pirms aģitācijas laika sākuma, tāpēc padomei nav juridiska pamata to pārbaudīt.

Padomes pārstāvis Sergejs Kārītis portālam "Delfi" stāstīja, ka mediju monitorings, lai nepieļautu slēpto politisko reklāmu, notiek tikai oficiālajā aģitācijas laikā, kas sācies 5.jūnija. Starp aģitācijas laikiem ierobežojumu nav.

Viņš arī pauda savu personīgo viedokli, ka LNT diskusiju raidījumu cikls speciāli veidots nedēļu pirms aģitācijas laika. Taču juridiski viss noticis korekti, pauda Kārītis, pieļaujot, ka vienīgais jautājums var būt par ētiku, bet tas nav padomes kompetencē.

Viņš arī atklāja, ka padomes monitoringa centrs jau fiksējis dažus aizdomīgus gadījumus, bet pirms to izskatīšanas padomes sēdē viņš nevēlējās nosaukt, kādas partijas un kādi mediji tajos iesaistīti.

Priekšvēlēšanu aģitācijas laikā medijus uzraudzīs "TNS Latvia" un aģentūra LETA. TNS pārbaudīs reklāmas apjomus, bet aģentūra pārbaudīs mediju saturu.

Jau ziņots, ka valdība aprīļa vidū no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķīra NRTP 47 075 latus partiju priekšvēlēšanu aģitācijas uzraudzībai radio un televīzijā pirms rudenī gaidāmajām 10.Saeimas vēlēšanām.

Padome tolaik norādīja, ka līdzekļi nepieciešami, lai piesaistītu jaunus darbiniekus priekšvēlēšanu aģitācijas uzraudzībai. Šobrīd likumā paredzētā aģitācijas uzraudzības uzticēta diviem Nacionālās radio un televīzijas padomes darbiniekiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!