Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTVP) sagatavotais sabiedrisko mediju attīstības koncepcijas projekts, kuru ceturtdien padome iesniegs valdībai, paredz nākamajos trijos gados gan Latvijas Televīzijai, gan Latvijas Radio valsts finansējumu, ieņēmumus no reklāmām un pakāpenisku abonentmaksu ieviešanu un programmu attīstību.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
NRTVP ceturtdien plāno apspriest valdības uzdevumā izstrādātās koncepcijas projektu un pēc apstiprināšanas nosūtīt Ministru kabinetam, informēja padomes vadītāja palīgs Edgars Jaunups.

Koncepcijas projekts paredz saglabāt divus sabiedriskās televīzijas kanālus - pirmajā kanālā izpildot nacionālo pasūtījumu, bet otrajā kanālā raidīt izklaides raidījumus, filmas un seriālus.

Tāpat koncepcijas projekts paredz LTV palielināt savu daļu reklāmas tirgū proporcionāli atbilstoši auditorijas lielumam, jo pašlaik LTV auditorija ir aptuveni 25%, bet daļa reklāmas tirgū un ieņēmumi no reklāmas - aptuveni 15%.

Pakāpeniski ieviešot abonentmaksas un palielinot ieņēmumu no reklāmas, LTV nākamgad vajadzētu apgūt 10,8 miljonus, šogad LTV budžets ir aptuveni 7 miljoni latu. Tajā pašā laikā nākamgad koncepcija vēl neparedz abonentmaksu ieviešanu.

Savukārt Latvijas Radio darbībā koncepcijas projekts paredz saglabāt pastāvošus 4 kanālus - pirmo informatīvi analitīsko kanālu ar raidījumiem bērniem un jauniešiem, kultūras raidījumiem un mūziku, otro kanālu ar populāro latviešu mūziku, trešo - programmu "Klasika" un ceturto - integrācijas programmu. Veidot jauniešiem domātu programmu piektajā kanālā radio varēs, ja tas neradīs papildu izdevumus.

Tāpat kā televīzijai, radio nākamajos trijos gados paredzēts jauktais finansējums no pašu ieņēmumiem, valsts dotācijām un pakāpeniski arī no abonentmaksām. Par galvenajām prioritātēm izvirzīts finansējums no investīciju līdzekļiem iegādātās tehnikas amortizācijas izdevumu segšanai - aptuveni 130 000 latu gadā.

Tāpat viena no radio prioritātēm ir fonotēkas atjaunošana un digitalizācija, ka arī iekļaušana vienotajā informatīvajā sistēmā, radio ēkas Doma laukumā remonts, korespondenta punkta izveidošana Briselē un citi.

Jau vēstīts, ka pēc privāto mediju aicinājuma dekomercializēt sabiedriskās raidorganizācijas un valsts radio un televīzijas kategoriskiem iebildumiem pret atteikšanos no reklāmām premjers Andris Bērziņš aprīļa vidū prasīja NRTVP sagatavot priekšlikumus par sabiedrisko mediju attīstību.

NRTVP jau trīs reizes vērsās pie augstakajām amatpersonām un Saeimas partijām ar ierosinājumu ieviest abonentmaksas, lai nodrošinātu sabiedrisko mediju pilnvērtīgu darbu, bet ne vienu reizi šis ierosinājums neguva atbalstu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form