Latvija nākotnē varētu veikt pētījumus par savas atpazīstamības celšanu ne tikai Rietumu, bet arī Austrumu valstīs, sacīja Latvijas Institūta (LI) direktors Ojārs Kalniņš.
Kā vienu no iespējām, kur Latvija varētu celt savu atpazīstamību, LI direktors norādīja Āzijas valstis. Kalniņš atzina: lai arī mūsu valsts atpazīstamības celšana Āzijas valstīs prasīs lielus ieguldījumus, tas ir sasniedzams mērķis.

Nesen valdība izveidoja darba grupu, kura izvērtē lietderību Latvijas dalībai izstādē "World Expo 2010" Šanhajā, Ķīnā.

Kalniņš konceptuāli atbalsta Latvijas dalību izstādē, taču sākotnēji ir jānoskaidro, vai šīs valstis ir mūsu mērķauditorija, kā arī aptuvenās izmaksas dalībai izstādē. Tuvāko divu nedēļu laikā vismaz darba grupas līmenī tiks veiktas aplēses iespējamām izmaksām. Savukārt, ja Latvijas atpazīstamībai ir perspektīvas Āzijas valstīs, tad, pēc Kalniņa domām, būtu nepieciešams izstrādāt stratēģiju arī šīm valstīm.

LI direktors atzina, ka arī Latvijas veidotajai stratēģijai valsts atpazīstamības celšanā attiecībā uz Krieviju ir jābūt savādākai nekā uz Rietumu valstīm. "Tur ir cits tirgus, citas prasības, to nevar ignorēt," sacīja Kalniņš. Kā galveno problēmu stratēģijas izvēršanai attiecībā uz Krieviju Kalniņš minēja politiku un izšķiršanos, vai Latvijā vēlas redzēt tūristus no bijušās Padomju Savienības. "Problēmas ar Krievijas iedzīvotājiem nav, problēma vienmēr ir bijusi politiska," sacīja LI direktors.

Kopumā Kalniņš vērtēja, ka Latvijas atpazīstamība pasaulē celsies, bet lēnām, un piebilda - "Latvija 50 gadus bija novākta no pasaules kartes, tagad tas ir jāatgūst".

LI veic darbu pie Latvijas zīmolvedības programmas izstrādes. Darba rezultāts varētu tikt prezentēts Ministru kabinetā 1. jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!