Pērn Latvijas Pasts saņēmis 1035 pretenzijas par pasta pakalpojumiem, no kurām 234 tika atzītas par pamatotām, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārskats par pasta pakalpojumu lietotāju sūdzībām 2007.gadā.
297 sūdzības bijušas par neapmierinošo pasta piegādi, no kurām 111 tika atzītas kā pamatotas. Saņemtas arī 198 pretenzijas par starptautiskajiem sūtījumiem, no kurām tikai 11 tika atzītas par pamatotām. Par problēmām saistībā ar preses abonēšanu saņemta 141 sūdzība, no kurām par pamatotām atzītas 39.

SPRK pērn saņēmusi un izskatījusi 28 sūdzības, kas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā 2006.gadā kad SPRK saņēma 16 sūdzības. Komisijai tieši adresētas 17 sūdzības, bet no citām valsts un pašvaldību iestādēm pārsūtītas - 11, tai skaitā no Satiksmes ministrijas - septiņas, no Patērētāju tiesību aizsardzības centra - trīs un viena no Valsts kancelejas.

Ņemot vērā lielo sūdzību skaitu, ko 2007.gadā saņēmis Latvijas Pasts, SPRK secina, ka pasta pakalpojumu lietotāji, vispirms vēršas pie pasta pakalpojumu sniedzēja un tikai tad, ja pasta pakalpojuma sniedzēja atbilde neapmierina pasta pakalpojumu lietotāju, iesniedz sūdzību komisijai.

Komisijā 2007.gadā visas sūdzības saņemtas par vispārējo pasta pakalpojuma sniedzēja Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem, bet nav saņemta neviena sūdzība par pasta komersantiem, kas sniedz eksprespasta pakalpojumus. Tas liecina, ka pasta pakalpojumu lietotāji ir apmierināti ar eksprespasta pakalpojumu kvalitāti un pretenziju gadījumā, problēmas tiek atrisinātas ar pasta komersantu, nevēršoties tālāk ar pretenziju komisijā, secina SPRK.

SPRK pasta nozarē regulē pasta pakalpojumus, kas saistīti ar iekšzemes vai starptautiskās pastkartes, vēstules, bandroles, sīkpakas, pasta pakas, eksprespakas un ekspresvētules savākšanu, šķirošanu, pārvadāšanu vai piegādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!