Foto: DELFI
Pagājušajā gadā patēriņam Latvijā ir nodots par 4% jeb 84 miljoniem cigarešu mazāk, nekā tas bija 2011.gadā, liecina Valsts ieņēmumu dienesta apkopotā statistika.

Kopumā pagājušā gada laikā patēriņam ir nodoti 1,82 miljardi cigarešu, kamēr 2011.gadā tie bija 1,9 miljardi. Vidēji mēnesī pērn patēriņam bija nodots 1,5 miljoni cigarešu, kas pārsniedz 2010.gada vidējo mēneša rādītāju un pietuvojas 2011.gada vidējiem rādītājiem, kad mēnesī vidēji tika nodoti 1,58 miljoni cigarešu. VID skaidro, ka pagājušajā gadā ir stabilizējušies legālā cigarešu tirgus apjomi un jau 2011.gada rādītāji liecina par tirgus atveseļošanos.

Pagājušajā gadā patēriņam nodots arī mazāks cigāru un cigarillu apjoms - kopumā tie bija 89 miljoni. Gadu iepriekš skaits bija krietni lielāks - 123 miljoni cigāru un cigarillu. VID skaidro, ka situācija ir mainījusies kopš 2011.gada jūlija, kad tika palielināts akcīzes nodoklis šiem produktiem.

VID dati liecina, ka Latvijas patērētāju vidū populārākās cigarešu markas 2012.gadā bija "Winston", "More" un "Chesterfield". Savukārt trīs lielākie tabakas izstrādājumu importētāji pēc realizētās produkcijas vērtības latos bija SIA "Philip Morris Latvia", SIA "Baltic Sales Network", SIA "British American Tobacco Latvia".

Kopumā pagājušā gada laikā akcīzes nodoklī par tabakas izstrādājumiem iekasēti 104,4 miljoni latu, un tas ir par 0,4 miljoniem mazāk nekā gadu iepriekš. Akcīzes nodokļa ieņēmumu samazinājums 2012.gadā, salīdzinot ar 2011.gadu, skaidrojams ar legālo cigarešu realizācijas apjoma kritumu par 4%, ko izraisīja gan nodokļa likmju celšanas rezultātā radītais cenu kāpums, gan Latvijas iedzīvotāju skaita samazināšanās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!