Lai uzlabotu Latvijas ceļu stāvokli un palielinātu ceļu caurlaides spēju laikā, kad pieaug tranzīta pārvadājumu apjomi, būtu nepieciešams rast veidu kā no pārvadātājiem, iekasēt nodevu par ceļu izmantošanu tranzīta pārvadājumiem, trešdien Saeimas Eiropas lietu komisijas (ELK) sēdē izteikušies deputāti.
ELK deputāti uzskata, ka Latvija līdz šim nodrošinājusi maksimāli labvēlīgu režīmu sauszemes tranzīta pārvadājumiem, taču šobrīd lielāka uzmanība būtu jāpievērš autoceļu atslogošanai un to caurlaidības palielināšanai, it sevišķi Latgales reģionā, kur intensīvo autokravu pārvadājumu dēļ ceļu segums tiek stipri bojāts, paudis deputāts Staņislavs Šķesteris (ZZS).

Satiksmes ministrijas (SM) Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups skaidrojis, ka patlaban valdībai nav aprēķinu par šībrīža reālo situāciju tranzīta pārvadājumu jomā un iespēju ieviest nodevas.

Savukārt SM valsts sekretāra vietniece Aivita Ļubļina – Goldmane skaidrojusi, ka vispārējs pētījums ir veikts agrāk, un tajā secināts, ka nodevu ieviešana nostādītu Latviju neizdevīgā situācijā attiecībā pret Igauniju un Lietuvu.

Savukārt ELK priekšsēdētāja biedrs Dzintars Rasnačs (TB/LNNK) norādījis, ka nodevu ieviešana nedrīkst būt pašmērķis un aicināja ministriju izvērtēt situāciju, veikt aprēķinus un strādāt pie praktiskiem risinājumiem ceļu stāvokļa uzlabošanai.

ELK deputāti sēdē izskatīja un apstiprināja arī SM sagatavoto Latvijas sarunu pozīciju ES transporta, telekomunikāciju un enerģētikas ministru padomei, kas notiks 12.oktobrī Luksemburgā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!