Rīgas dome otrdien atbalstīja paaugstinātos pilsētas taksometru tarifus.
Maksimālā iekāpšanas maksa tika palielināta līdz pusotram latam, bet braukšanas tarifa griesti tika noteikti 50 santīmu apmērā par vienu kilometru.

Maksimālā maksa par pasažiera gaidīšanu maršruta laikā būs seši lati.

Grozījumi taksometru pārvadājumu licencēšanas noteikumos arī paredz, ka no 2010.gada pasažieru pārvadāšanai drīkstēs izmantot tikai transportlīdzekļus, kas nav vecāki par astoņiem gadiem.

Paredzēts precizēt arī informāciju, kas jāiesniedz, lai saņemtu licenci taksometru pārvadājumu veikšanai. Turpmāk, piemēram, tiks pieprasīti taksometru vadītāju kompetenci apliecinoši dokumenti, dokumenti par transportlīdzekļa iegādi vai nomu un citi.

"Rīga Taxi" plāno pēc maksimālo tarifu paaugstināšanas palielināt braukšanas tarifu individuālajiem klientiem, savukārt korporatīvie klienti cenu pieaugumu nejutīs, sacīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs.

Viņš paredz, ka lielākās taksometru kompānijas drīzumā paaugstinās cenas, bet pēc zināma laika šim paraugam sekos mazākās kompānijas, kurām ir līdz desmit mašīnām.

Aksjonovs uzsvēra, ka kopš 1998.gada, kad tika apstiprināti pašreizējie tarifi, cenas kāpušas ne tikai degvielai, bet arī automašīnām, apdrošināšanai un aprīkojumam.

Taksometru pārvadājumu kompānijas vēlas, lai tiktu paredzēta iespēja saīsinātā procedūrā pārskatīt pārvadājumu tarifus, ja vispārējais cenu sadārdzinājums pārsniedz 10%, piebilda "Rīga Taxi" vadītājs.

Cenas pārvadājumiem plāno palielināt arī "Rīgas taksometru parks" (RTP). Kompānijas rīkotājdirektore Anita Pakalniece norādīja, ka uzņēmums neplāno noteikt maksimālo braukšanas tarifu, tomēr plāno ieviest iekāpšanas maksu 1,50 latu apmērā.

Kompānija "Vudi taxi" vēl nav lēmusi, kādu tarifu noteikt tās taksometriem. Uzņēmuma vadītājs Vladimirs Lugovskis solīja, ka "Alviksas" taksometri, kurus "Vudi taxi" pārņēmis no maksātnespējīgās SIA "Alviksa", arī turpmāk brauks par zemākiem tarifiem, bet "VIP taxi", kas apkalpo bārus un viesnīcas, pakalpojumi būs dārgāki.

Pēc Lugovska domām, 50 santīmu braukšanas tarifs pašlaik atbilstu izmaksām, bet ne vēlāk kā pēc pusotra gada tas būtu atkārtoti jāpārskata. Iekāpšanas maksu 1,5 latu apmērā "Vudi taxi" vadītājs vērtēja kā "padārgu, bet ar laiku - atbilstošu".

Lugovskis uzskata, ka dome ir rīkojusies pāragri, atceļot maksimālo taksometru skaita ierobežojumu. Viņš uzskata, ka vispirms vajadzēja ieviest taksometru vadītāju sertifikāciju, kas pagaidām vēl tikai tiek plānota.

Pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta datiem, jūlijā taksometru pārvadājumus Rīgā veica 51 licencēts pārvadātājs ar 1560 vieglajiem taksometriem, to vidū 46 uzņēmējsabiedrības ar 1555 taksometriem un pieci individuālā darba veicēji.

Saskaņā ar pašreizējiem maksimālajiem tarifiem iekāpšanas maksa no plkst.6 līdz 24 noteikta 40 santīmu apjomā, bet nakts laikā no plkst.24 līdz 6 - 60 santīmu. Maksimālā braukšanas maksa par vienu kilometru dienā ir 30 santīmi, bet naktī - 40 santīmi. Maksas griesti par pasažiera gaidīšanu maršruta laikā ir četri lati.

Maijā Saeima galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Autopārvadājumu likumā, kas paredz, ka pašvaldības savā administratīvajā teritorijā vairs nenoteiks izsniedzamo vieglo taksometru speciālo atļauju un licences kartīšu skaitu.

Grozījumi paredz, ka maksimālo maksu par pasažieru un bagāžas pārvadājumiem ar vieglo taksometru nosaka pašvaldība, kura izsniedz licences šiem pārvadājumiem. Iepriekš to noteica pašvaldības regulators atbilstoši likumam "Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!