Rīgā ir sākta Austrumu maģistrāles posma no Gaujas ielas līdz Meža prospektam būvniecība. Līdz 2008. gada vasarai paredzēts izbūvēt jaunu ielas posmu ar četru joslu brauktuvi.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs stāstīja, ka pabeidzot šo maģistrāli un savienojot to ar Ziemeļu koridoru, tiks izveidots loks, kas kravas automašīnu ceļu uz Rīgas Brīvostu padarīs daudz raitāku un vairs nekavēs transportlīdzekļu kustību pilsētas centrā, jo lielākā daļa ielu, pa kurām spiestas pārvietoties kravas automašīnas, patiesībā nav tām piemērotas.

Šobrīd tiek veikti zemes darbi jaunās trases pamatnes sagatavošanai. Tā kā šā posma apvidus ir purvains un vietām ir līdz pat septiņu metru dziļš kūdras slānis, stabilas gultnes sagatavošanai šobrīd tiek veikti atkūdrošanas darbi un veidota meliorācijas sistēma, lai nodrošinātu būvdarbiem nepieciešamos apstākļus.

Austrumu maģistrāles posma Gaujas iela – Meža prospekts būvniecības izmaksas ir 5,3 miljonu latu (neskaitot PVN). 75% no šīs summas ir ERAF līdzfinansējums, 20% – Rīgas pašvaldības finansējums, bet 5% – valsts līdzfinansējums.

Līdz šim jau ir izbūvēti vairāki Austrumu maģistrāles posmi: Piedrujas ielas posms no Slāvu rotācijas apļa līdz Vietalvas ielai, Vairoga ielas satiksmes pārvads, Vairoga iela līdz Ieriķu ielai. Strods informēja, ka ir izsludināts konkurss arī par maģistrāles posma no Ieriķu ielas līdz Vietalvas ielai būvprojekta izstrādi.

Austrumu maģistrāle savienos Dienvidu tiltu ar Viestura prospektu un veidos Rīgas centra apbraucamo ceļu. Tā uzņems galvenās pilsētas starprajonu transporta slodzes, kravu transporta satiksmi un izvadīs to uz ārējo ceļu tīklu. Tā ir būtiska Rīgas vēsturiskā centra ielu un 11. novembra krastmalas atslogošanai no kravu transportlīdzekļu satiksmes plūsmas.

Plānots, ka visas Austrumu maģistrāles izbūve pilnībā varētu būt pabeigta līdz 2012. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!