Rīgas pašvaldība līdz gada beigām plāno uzsākt namu pārvalžu reorganizāciju atbilstoši komerclikuma prasībām un iesaistīt ēku apsaimniekošanā iedzīvotājus.
Domes Īpašuma un privatizācijas komiteja pirmdien atbalstīja darba grupas izveidošanu pilsētas izpilddirektora Māra Tralmaka vadībā, kurai līdz 1.septembrim būs jāsagatavo priekšlikumi pārvalžu reorganizācijai.

Pašlaik 21 Rīgas namu pārvaldei ir dažāds statuss, namu pārvaldes ir gan pašvaldības uzņēmumi, gan bezpeļņas organizācijas, gan SIA. Komerclikums atsevišķas uzņēmējdarbības formas vairs neparedz, tādēļ namu pārvaldēm jāpārtop par SIA, akciju sabiedrībām vai aģentūrām.

Komunālo jautājumu komitejas vadītājs Jānis Karpovičs klāstīja, ka vislabāk būtu veidot SIA. Viņš arī ierosinās darba grupai veidot iedzīvotāju padomes, no katras mājas ievēlot mājas vecāko, un māju vecāko padomes izvirzītu, piemēram, piecus cilvēkus, kuri veidotu iedzīvotāju padomi. Pēc Karpoviča domām, šī padome akceptētu namu pārvaldes vadošās amatpersonas un varētu prasīt viņu atstādināšanu.

Karpovičs prātoja, ka iedzīvotāju padome arī varētu noteikt īres maksu namā ar iedzīvotāju atbalstu, bet maksimālo īres maksu noteiktu ar likumu. Pašlaik īres maksu pašvaldību namos nosaka dome.

Darba grupa arī izvērtēs pašreizējo namu pārvalžu darba efektivitāti un iespējas apvienot vai likvidēt kādas namu pārvaldes. Karpovičs stāstīja, ka, pēc pašreizējiem aprēķiniem, vismazākie administratīvie izdevumi ir namu pārvaldēm ar 10 līdz 15 tūkstošiem dzīvokļu - aptuveni divi santīmi, bet namu pārvalžu ar 500 dzīvokļiem izdevumi ir līdz pat 4 latiem.

Iecerēts, ka darba grupu vadīs pilsētas izpilddirektors Māris Tralmaks, viņa vietnieks būs Karpovičs, darba grupā strādās domnieks Holbergs, Latgales priekšpilsētas izpilddirektors Dmitrijs Pavlovs un citi, informēja sabiedrisko attiecību nodaļa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!