Reģionālās vietējās nozīmes maršrutu plānošanu pagaidām veiks pašvaldības, bet pēc reģionālās reformas - jaunizveidotie plānošanas reģioni, nevis VSIA „Autotransporta direkcija”, kā bija piedāvājusi Satiksmes ministrija (SM).

Šāds lēmums pirmdien pieņemts Ministru kabinetā, portālu “Delfi” informēja SM Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Tomēr maršrutu plānošanas funkcija reģionu pārziņā atstāta ar nosacījumu, ka tā tiks nodrošināta pieejamā pašvaldību budžeta ietvaros, saimnieciski plānojot nepieciešamo maršrutu skaitu un neradot papildus parādus, kas būtu jāsedz no valsts budžeta.

Atgādināsim, ka 2008. gads ir pirmais gads, par kuru valstij ir pienākums segt visus pārvadātāja zaudējumus, kā arī samaksāt noteiktu peļņas procentu. Veiktie aprēķini liecina, ka valstij par 2008. gadu ir uzkrātas saistības pret pārvadātājiem aptuveni 5,5 miljonus latu apmērā, no tiem 4,5 miljonus latu saistības ir izveidojušās tieši starp pašvaldībām un pārvadātājiem.

Jau par 2009. gada pirmo ceturksni rajonu pašvaldībām, kuras ir noslēgušas līgumus par pārvadājumiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos, ir izveidojušās parādsaistības 1,052 miljonus latu, bet pilsētas nozīmes maršrutos – 2,36 miljonus latu apjomā SM, piedāvājot risināt radušos problēmu, ieteica ārpilsētu maršrutu plānošanu pēc reģionālās reformas nodot VSIA „Autotransporta direkcija” pārziņā.

Tas palīdzētu novērst situāciju, ka valstij nav reālas iespējas ietekmēt pārvadājumu apjomu, bet ar likumu noteikts pienākums segt visus radušos zaudējumus attiecīgajā maršrutu tīklā. Tādā veidā pārvadājumu apjomu varētu sabalansēt ar valsts budžeta iespējām attiecīgajā gadā. Tomēr valdības sēdē SM izstrādātais piedāvājums tika noraidīts.

Savu priekšlikumu SM bija iesniegusi saskaņā ar Ministru kabineta doto uzdevumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!