Vairākas sabiedrisko attiecību aģentūras vērsušās Latvijas Sabiedrisko attiecību kompāniju asociācijā (LSAKA), paužot bažas par veidu, kādā tika organizēts Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTP) konkurss "Pakalpojumu sniegšana Padomei sabiedrisko attiecību jomā un pozitīva publiskā tēla veidošana".
Par to informēja LSAKA valdes priekšsēdētājs Ojārs Stūre.

Pēc viņa teiktā, LSAKA biedru neizpratni rada atsevišķas konkursa prasības, kas vairumam aģentūru liedza tajā piedalīties.

Neapmierinātību izraisīja konkursa nolikuma sadaļa, kurā teikts, ka pretendentam ir jānodrošina personāls ar zināšanām un ilgstošu pieredzi sabiedrisko attiecību darbā ar televīzijām, kā arī valsts un pašvaldības iestādēm.

Stūre atzina, ka tik specifisku prasību kombinācija salīdzinoši nelielajā Latvijas sabiedrisko attiecību tirgū būtiski ierobežo pretendentu skaitu un līdz ar to var radīt aizdomas par jau iepriekš izraudzītu konkursa uzvarētāju.

LSAKA vakar, 5.martā, nosūtījusi NRTP priekšsēdētājam Ābramam Kleckinam vēstuli, ar kuru aicina apturēt konkursa tālāku norisi un izsludināt jaunu, iepriekš pārskatot tā prasības.

Vēstulē norādīts, ka nepieciešamības gadījumā LSAKA var piedāvāt arī neieinteresēta sabiedrisko attiecību profesionāļa palīdzību nolikuma sagatavošanā un konkursa procedūras vadīšanā.

Stūre atzina, ka vairumā gadījumu šādi konkursa nolikumi top vairāk aiz nezināšanas nekā aiz kādiem citiem apsvērumiem. Tādēļ LASAKA jau pērn nāca klajā ar iniciatīvu - valsts un pašvaldību iestādes pirms konkursa rīkošanas var meklēt padomu asociācijā un pie tās profesionāļiem.

NRTP priekšsēdētāja vietniece Dace Buceniece norādīja, ka padome vēstuli no LSAKA ir saņēmusi un tagad tiek gatavota atbilde.

"NRTP gatavo atbildes vēstuli, bet konkurss netiks neapturēts, jo padomei ir tiesības pēc Iepirkuma likuma noteikt specifikāciju pieredzi darbā televīzijā, un šādas firmas Latvijā ir vismaz četras," sacīja Buceniece.

NRTP izsludināja konkursu, kurā aicināja pieteikties profesionālu sabiedrisko attiecību aģentūru sabiedrisko attiecību pakalpojumu saņemšanai. Savus pieteikumus varēja iesniegt līdz 5.martam. Padome pieteikumu saņēma no "Ivetas Balodes komunikāciju konsultāciju biroja".

Saņemto pieteikumu atbilstoši izsludinātajam iepirkuma nolikumam izskatīs padomes Iepirkuma komisija.

Sabiedrisko attiecību pakalpojumi padomei ir nepieciešami, lai sabiedrība uzzinātu vairāk par to, ko dara padome. "Padome veic savas funkcijas un uzdevumus un vēlas, lai par tiem uzzinātu sabiedrība. Vienlaikus padomes locekļu pamatuzdevumos, kā jebkuras valsts institūcijas vai privātā uzņēmuma vadības pamatuzdevumos, nav un nevar būt paredzēta publiskās komunikācijas jeb sabiedrisko attiecību vadība. Padomei ir svarīgs savs institūcijas tēls, veids un forma, kā padome komunicē ar sabiedrību, tāpēc arī vēlamies piesaistīt publisko komunikāciju speciālistu pakalpojumus," skaidroja Buceniece.

Konkursa nolikums paredz, ka aģentūrai, kuru padome izvēlēsies, būs jānodarbojas ar NRTP publisko komunikāciju vadlīniju izstrādi šim gadam, jāizstrādā ieteikumi, jāsniedz konsultācijas publisko komunikāciju plāna izstrādē un vadīšanā, mediju attiecību veidošanā, kā arī jāsniedz padomi publisko runu, viedokļu, komentāru, publiskojamo ziņu, notikumu un galveno ziņojumu izvēlē.

Paredzamā līgumcena ar sabiedrisko attiecību aģentūru ir 9000 latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!