Pazeminoties gaisa temperatūrai, Rīgā un citviet Latvijā pirmdien no rīta ceļi bija apledojuši, tādēļ tie kaisīti, pirmdien LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Kā norādīja Zivtiņš, pirmkārt, tika kaisīti tilti.

Kā liecina Latvijas Valsts ceļu informācija, valsts galvenie un pirmās šķiras ceļi pirmdien no rīta dažviet apstrādāti ar pretslīdes materiāliem, braukšana pa valsts autoceļiem ir apmierinoša.

Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) sola, ka šogad dieensts ir gatavs darbam ziemā.

LAU uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir 20 167 kilometri, tai skaitā galvenie valsts autoceļi ir 1 622 kilometri jeb 8%, 1. šķiras valsts autoceļi - 5 320 kilometri jeb 26,4%, 2.šķiras valsts autoceļi - 13 225 kilometri 65,6%. LAU struktūrvienības sadalītas 22 ceļu rajonos visā valsts teritorijā. Vairāk nekā 20 tūkstošus kilometru ceļu segumu 24 stundas diennaktī LAU kontrolē, izmantojot tiešos novērojumus, sekojot līdzi laika ziņām, kā arī informācijai no meteostacijām, kas izvietotas uz Latvijas galvenajiem autoceļiem.

Pērn LAU iegādājās modernas GPS/GPRS datu pārraides iekārtas, ar kurām šogad aprīkotas sniega tīrīšanas automašīnas, ziemas sezonā iekārtas darbojas visā valsts teritorijā. Visas uz A, A1 klases ceļiem strādājošās ziemas dienesta automašīnas ir aprīkotas ar darba automātiskās reģistrācijas iekārtām. Tas ļauj operatīvi sekot līdzi kaisītāja darbam, pārraudzīt tā atrašanās vietu un laiku.

Lai ceļu uzturēšanā izmantotās tehnoloģijas būtu laikmetīgas un modernas, ik gadu pret jaunām tiek nomainītas 10-15 % svarīgākās tehnikas vienības. LAU autoparku veido 226 ar kaisīšanas iekārtām un sniega lāpstām aprīkotas automašīnas, 206 autogreideri, 129 ekskavatori, 135 traktori un 35 buldozeri. Līdz 2014. gadam LAU plāno atjaunot savu tehnisko parku, pilnībā nomainot līdz 80% tehnikas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!