EPA-AFI

Satiksmes pārvada būvniecība pār Rīgas-Skultes dzelzceļa līniju Sarkandaugavā varētu izmaksāt no 47 līdz 50 miljoniem latu, ceturtdien žurnālistus informēja SIA "Transporta infrastruktūras attīstība" (TIA) valdes priekšsēdētājs Anrijs Brencāns.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Paredzēts, ka Sarkandaugavas pārvads būs jaunākais un lielākais satiksmes infrastruktūras objekts Rīgas ziemeļu daļā, norādīja Brencāns.

Pārvadu ekspluatācijā plānots nodot 2010.gadā. Tas savienos Viestura prospektu ar Tvaika ielu, tādējādi atslogojot Sarkandaugavas dzelzceļa pārbrauktuvi, kas šobrīd kalpo par galveno iemeslu satiksmes sastrēgumiem šajā rajonā.

Pārvada laiduma garums būs 300 metri, tam būs divas satiksmes joslas katrā virzienā un tā kopējais platums būs 21 metrs, bet augstums - 14 metri. Pārvadam būs 18 balsti. Papildus tiks izbūvēti pievadceļi 22 300 kvadrātmetru platībā, gājēju un velosipēdistu celiņi 7700 kvadrātmetru platībā, gājēju drošībai tiks izbūvēts tunelis zem dzelzceļa līnijas, kā arī tiks labiekārtota teritorija pārvada būvniecības rajonā.

Paredzams, ka pēc pārvada izbūvēšanas par 80% samazināsies tranzīta satiksme caur Sarkandaugavas dzīvojamo rajonu un par 20% pieaugs vidējais autotransporta kustības ātrums. Turklāt tiks nodrošināta tieša piekļūšana ostas teritorijām Jaunmīlgrāvī, Kundziņsalā un Sarkandaugavā. Rīdzinieku un pilsētas viesu ērtībām Viestura prospektā plānots izbūvēt arī "park and ride" autostāvvieta.

Līdz šī gada maijam tiks izvērtēti iespējamie finansēšanas modeļi, kas nodrošinātu maksimāli īsu projekta realizācijas termiņu un ilgtermiņa finansiālo izdevīgumu. Iepirkumu organizēšana ir paredzēta laika posmā no maija līdz novembrim, savukārt būvniecības darbus paredzēts uzsākts šī gada decembrī. Paredzamās pārvada būvniecības izmaksas tiek lēstas 47 līdz 50 miljonu latu apmērā.

"Līdz ar jaunā pārvada nodošanu ekspluatācijā Sarkandaugava atkal atgūs elpu kā dzīvojamais rajons, jo pa tās ielām kursēs vairs tikai sabiedriskais un privātais autotransports. Sastrēgumu likvidēšana Sarkandaugavā, kravas transporta novirzīšana uz Jaunmīlgrāvja rajona industriālo daļu un apkārtējās vides uzlabojumi ir tikai nedaudzas no tām priekšrocībām ko iegūs gan Rīgas, gan Pierīgas iedzīvotāji, kas šeit dzīvo un izmanto rajona satiksmes infrastruktūru," stāstīja Brencāns.

Pārvada būvniecības procesu organizē TIA, kura atbild par finansējuma modeļa izvēli, iepirkumu konkursu realizēšanu, būvniecības darbu veikšanu un uzraudzību, kā arī par pārvada apsaimniekošanas organizēšanu pēc tā nodošanas ekspluatācijā.

TIA ir Rīgas pašvaldības dibināts uzņēmums un darbojas kopš 2007.gada 8.oktobra.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form