Sestdien, 10.februārī, Horvātijas pilsētā Rijekā notiks AS "Latvijas kuģniecība" (LK) jaunākā kuģa vārda došanas un ūdenī nolaišanas ceremonija, informēja LK Sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Marita Ozoliņa.
Kuģis, kuram tiks dots vārds "Ugale" būvēts rūpnīcā "3.MAJ", ar kuru LK noslēdzis līgumu par desmit kuģu būvēšanu, sacīja Ozoliņa, piebilstot, ka pirmos trīs kuģus LK saņēma 2006.gadā, un plānots, ka pēdējie divi tiks piegādāti nākamgad.

"Ugales" ekspluatācijā nodošanas datums būs zināms pēc kuģa testēšanas, un tas varētu notikt šā gada maija beigās vai jūnija sākumā, sacīja Ozoliņa.

Pavisam šogad LK flote tiks papildināta ar astoņiem jauniem tankkuģiem, un gada beigās flotes vidējais vecums sasniegs aptuveni 10 līdz 11 gadus, kas uz pasaules kopējā fona ir labs rādītājs, sacīja Ozoliņa.

Tāpat līgums par četru tankkuģu būvi noslēgts ar Korejas uzņēmumu "Hyundai Mipo Dockyard Ltd." Pirmais no tiem saņemts 18.janvārī, bet pārējos trīs ekspluatācijā paredzēts nodot šā gada laikā, sacīja Ozoliņa.

Horvātijā pasūtīto kuģu kravnesība ir 51 773 tonnas katram, bet Korejā ražoto kuģu - 37 290 tonnas, līdz ar to šogad gaidāmo astoņu tankkuģu kopējā kravnesība sasniegs 408 025 tonnas, sacīja Ozoliņa.

Visa projekta aptuvenās izmaksas ir aptuveni 360 miljoni ASV dolāru jeb 194 miljoni latu, plus 30% LK kapitāla jeb 31 līdz 37 miljoni ASV dolāru (16,7 līdz 20 miljoni latu) par kuģi, sacīja Ozoliņa.

Apzinoties, ka LK flotes vidējais vecums var kļūt par šķērsli sarežģītajos kuģošanas tirgus apstākļos, tankkuģu atjaunošanas programmas realizācijai ir būtiska nozīme LK konkurētspējas saglabāšanā un ilgtermiņa nākotnes attīstībā, norādīja Ozoliņa.

Saskaņā ar LK attīstības stratēģiju flotes atjaunošanas programma tiek turpināta, sekojot līdzi gan jaunbūvju, gan nesen būvētu kuģu piedāvājumam, jo kuģošanas bizness neatšķiras no citiem un nepieciešams elastīgi reaģēt uz situāciju tirgū, kur pastāv milzīga konkurence, uzsvēra Ozoliņa.

AS "Latvijas kuģniecība" (LK) valde konceptuāli atbalstījusi vidēja izmēra tankkuģu flotes turpmāko attīstību, kas paredz palielināt šī segmenta kopējo kravnesību par aptuveni 200 000 tonnu, pasūtot vēl četras kuģu jaunbūves. Patlaban notiek rūpīga kuģu būvēšanas vietu izpēte, līdztekus sekojot kuģošanas tirgus attīstībai, kā arī meklēts optimālākais risinājums koncerna flotes atjaunošanai nepieciešamā finansējuma piesaistīšanai, sacīja Ozoliņa.

Projektam nepieciešamā summa būs zināma, kad tiks definēts kuģu tips, specifikācijas, kā arī saņemti cenu piedāvājumi no rūpnīcām, norādīja Ozoliņa.

Pašreizējais LK koncerna tankkuģu flotes vidējais vecums, ieskaitot trīs no citiem kuģu īpašniekiem nomātos kuģus, ir 14,7 gadi, un vidēja izmēra tankkuģu segmentā LK atrodas starp 10 lielākajiem pasaules kuģu īpašniekiem, vienlaicīgi saglabājot līdera pozīcijas pārvadājumos Ziemeļeiropā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!