Foto: Latvijas autoceļu uzturētājs

Ņemot vērā, ka meteoroloģiskā ziema tā arī nav iestājusies un turpinās nokrišņi, pieaug to grants autoceļu posmu skaits, kuros ir iestājies šķīdonis. Patlaban jau 59 ceļu posmos ir ieviesti īslaicīgi masas ierobežojumi – liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām, portālu "Delfi" informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Visvairāk masas ierobežojumu ir Madonas apkārtnē – deviņos posmos, Saldus apkārtnē – astoņos posmos un Aizkraukles apkārtnē – septiņos posmos. Limbažu apkārtnē ir seši šādi posmi, bet Ludzas un Valmieras apkārtnē – pa pieciem posmiem, informēja LVC.

LVC norāda, ka masas ierobežojumi ir ieviesti arī atsevišķu ceļu posmos Cēsu, Daugavpils, Dobeles, Jēkabpils Kuldīgas, Ogres, Rīgas, Tukuma un Ventspils apkārtnē. Savukārt Dagdas apkārtnē uz autoceļa Murāni–Belaja–Vaivodi (V648) ne vien ieviests masas ierobežojums, bet tranzītsatiksmei pat slēgts divu kilometru posms.

Meteoroloģiskās prognozes liecina, ka siltāks laiks ar mainīgiem laika apstākļiem saglabāsies, kā rezultātā arī citur drīzumā var tikt ieviesti masas ierobežojumi. LVC vērš uzmanību, ka šķīdoņa laikā netiek izsniegtas nekādas speciālas atļaujas kravu pārvadājumiem un visiem satiksmes dalībniekiem ir jāievēro satiksmes noteikumi, tajā skaitā arī transporta masu ierobežojošās zīmes.

Atbilstoši normatīvajiem aktiem, neievērojot masas ierobežojumu zīmes, šķīdonī var braukt tikai operatīvie transportlīdzekļi, CSDD reģistrētie svaigpiena transportlīdzekļi, sabiedriskais transports un transportlīdzekļi, kas veic kritušu lopu izvešanu.

Šķīdonis uz grants ceļiem parasti iestājas pavasarī un rudenī. Taču mainīgos laika apstākļos, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums, tas ir iespējams arī siltā ziemā. Ceļa pamatnei pārmitrinoties, grants seguma ceļu nestspēja būtiski samazinās un smagais transports var ceļus sabojāt neatgriezeniski. Lai novērstu šo ceļu sabrukumu, uz daudziem valsts vietējiem autoceļiem tiek ieviesti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas.

Uzlabot grants autoceļu stāvokli, veicot uzturēšanas darbus, ir iespējams tikai tad, kad grants segums apžūs. Pretējā gadījumā smagā uzturēšanas tehnika, uzbraucot uz autoceļa, kas ir zaudējis nestspēju, var vēl vairāk to sabojāt un padarīt neizbraucamu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!