Foto: LETA
Satiksmes ministrija gatavos izmaiņas likumos, lai varētu ātrāk piespiedu kārta atsavināt īpašniekiem zemi, kas nepieciešama sabiedrībai svarīgu objektu būvniecībai, informēja Satiksmes ministrija (SM).

Ceturtdien satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) tikās ar Latvijas Valsts ceļu (LVC) un Latvijas Ceļu būvētāju asociācijas pārstāvjiem, lai rastu risinājumu jautājumiem, kuri šobrīd traucē ceļu rekonstrukcijas gaitu.

Ministrs informēja, ka pagājušajā nedēļā apmeklējot vairākus ceļa rekonstrukcijas objektus, secināja, ka ceļu būvi bieži vien kavē zemes gabalu īpašuma jautājumi.

Pārrunājot jautājumu par valstij nepieciešamo zemes gabalu iegādi no privātīpašniekiem ceļu rekonstrukcijai, LVC pārstāvji atzina, ka šobrīd ceļu iegādes procedūra ir ļoti smagnēja un laikietilpīga, bet izmantojot esošo likumdošanu īpašuma piespiedu atsavināšanā, tā būtiski aizkavē ceļu būvniecību.

Augulis atzina, ka ir jāmaina likumi, lai paātrinātu lēmumus, ja īpašnieki apzināti kavē svarīgu ceļu infrastruktūras objektu būvniecību. Sanāksmē panākta vienošanās, ka LVC kopīgi ar Satiksmes ministriju sagatavos nepieciešamās izmaiņas normatīvajos aktos, kas ļaus daudz ātrāk realizēt īpašuma piespiedu atsavināšanas iespējas, lai tas netraucētu sabiedrībai svarīgu objektu būvniecību.

Sanāksmē pārrunāta arī ceļu projektu kvalitāte, kas rada problēmas būvniekiem, jo bieži, uzsākot ceļu rekonstrukciju, tiek konstatētas nepilnības projektā, kas vēlāk atsaucās gan uz rekonstrukcijas izmaksām, gan darbu kvalitāti. Gan ceļu uzturētājs, gan ceļu būvnieki piekrita, ka jāievieš kvalitātes kontroles sistēma ceļu projektētājiem.

Jau ziņots, ka sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī esošu ceļu joprojām kļūst vairāk, bet valsts "parāds" autoceļu atjaunošanai sasniedzis jau aptuveni četrus miljardus latu, kas ir līdzvērtīgs Latvijas gada budžetam.

Latvijā ceļi ir sliktā stāvoklī ‒ par sabrukušiem var uzskatīt 25% melnā seguma ceļu un 38% grants ceļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!