foto: Jūras administrācija

2007. gadā pirmais zem Latvijas karoga reģistrēts SIA "Irbe BL" iegādātais sauskravas kuģis "Irbe Loja", kas ražots 1990.gadā Austrālijā. Līdz šim kuģis ar vārdu "Angola Express" zem Antigva Barbudas karoga veica pārvadājumus Āfrikas piekrastē, informēja Jūras administrācija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Pēc kuģa reģistrācijas Latvijas Kuģu reģistrā uz Keiptaunu (Dienvidāfrikā) devās Latvijas Jūras administrācijas (JA) Kuģošanas drošības inspekcijas (KDI) vecākais inspektors kapteinis Alberts Evertovskis, lai veiktu sākotnējo karoga valsts kontroli, kā arī JA Kuģu un ostu aizsardzības inspekcijas (KOAI) vadītājs Harijs Arnicāns, lai pārbaudīta kuģa atbilstību ISPS (Starptautiskajam Kuģu un ostu aizsardzības) kodeksa prasībām.

"Kuģis ir salīdzinoši jauns, taču iepriekšējais īpašnieks pēdējos gados nav ieguldījis pietiekami daudz līdzekļus kuģa apkopē. Kuģa korpuss ir labā stāvoklī, taču atsevišķas konstrukcijas ir aprūsējušas. Ir arī citi trūkumi, kas gan tieši neietekmē kuģošanas drošību. Taču jaunais īpašnieks saprot, ka Eiropas reģionā ar šādu kuģi kuģot nevar, tādēļ pagaidām, kamēr visi konstatētie trūkumi tiks novērsti, kuģis turpinās strādāt līdzšinējos maršrutos. Daļu trūkumu apkalpe novērsa jau turpat uz vietas. Keiptaunā ir laba remonta bāze, tur arī dzīvo iepriekšējais kuģa kapteinis, kurš labprāt sniedz nepieciešamo atbalstu jaunajai – Latvijas apkalpei," stāsta Evertovskis.

Kuģim tika izsniegts pagaidu sertifikāts, pēc sešiem mēnešiem tiks veikta atkārtota pārbaude, un ja "Irbe Loja" atbildīs visām prasībām, tas saņems pastāvīgo sertifikātu.

Arnicāns uzteic "Irbe BL" – tā ir kompānija, kura visus savus kuģus reģistrē zem Latvijas karoga, komplektē Latvijas jūrnieku apkalpes un patiešām augstu vērtē un lepojas ar Latvijas karogu. Pašlaik sabiedrībai pieder trīs kuģi – 2006.gadā "Irbe BL" Latvijas Kuģu reģistrā reģistrēja kuģus "Irbe Venta" un "Irbe Gauja".

"Irbe Loja" ir 87,14 metrus garš un 15,10 metrus plats kuģis ar bruto tilpību 3113.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form