(c) AFI

Ikgadējo transportlīdzekļu nodevu nepieciešams palielināt, uzskata ekonomists un Saeimas deputāts Aigars Štokenbergs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Šādu viedokli viņš piektdien pauda investīciju bankas "Evli Securities" rīkotajā diskusijā par iespējamiem Latvijas ekonomikas attīstības scenārijiem.

"Divus mēnešus Satiksmes ministrija testēja, vai var pārdot ideju par transportlīdzekļa nodevas paaugstināšanu, taču galu galā to nolēma nepaaugstināt," sacīja Štokenbergs, uzsverot, ka viņam gan neesot skaidrs, no kādiem līdzekļiem tiks sakārtoti ceļi un segti to amortizācijas izdevumi.

"Eiropas Savienības fondu maksājumi infrastruktūras attīstībai ir vienreizēji, un pat ar tiem nav pietiekami, lai sakārtotu ceļu tīklu," norādīja Štokenbergs, gan atzīstot, ka risinājums "ir skarbs", taču ļautu samazināt tekošā konta deficītu, samazinot importa apjomu.

Paaugstinot ikgadējo transportlīdzekļu nodevu, tiktu bremzēts automašīnu imports no ārzemēm, savukārt ierobežotais automašīnu skaits mazinātu pieprasījumu pēc degvielas, kas arī tiek importēta, uzskata Štokenbergs.

Viņš arī norādīja, ka tekošā konta deficītu varētu mazināt ar ēku siltināšanu, tādā veidā mazinot enerģijas patēriņu un valsts atkarību no importētās enerģijas.

Satiksmes ministrija (SM) tuvākā gada laikā neplāno rosināt ikgadējās transportlīdzekļu nodevas palielināšanu.

Kā liecina medijos iepriekš izskanējusī informācija, SM sāktas diskusijas par ikgadējās transportlīdzekļu nodevas palielināšanu, nosakot tās apjomu par vismaz 100 latiem augstāku nekā pašlaik. Tādejādi budžetā varētu iekasēt vairāk nekā 115 miljonus latu, kas gandrīz sešas reizes vairāk nekā pērn iekasētie 20 miljoni latu.

SM iepriekš norādīja, ka ideja par nodevas palielināšanu radusies diskusijās ar Rīgas pašvaldību, kas vairākkārt uzsvērusi, ka transporta infrastruktūras sakārtošanai pieejamie līdzekļi nav pietiekami un arī ar valsts naudu un no Eiropas Savienības (ES) piesaistāmajiem līdzekļiem nepietiek, lai pārredzamā nākotnē autoceļus savestu tādā kārtībā, lai tie kopumā atbilstu ES praksei.

Šogad autoceļu rekonstrukcijai un būvdarbiem no atvēlēti aptuveni 290 miljoni latu, no kuriem 100 miljoni latu ir ES fondu finansējums, bet 2008.gada budžetā Valsts autoceļu fondam atvēlēti 236,73 miljoni latu, kas ir par 24,7% vairāk nekā šogad.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form