Nodrošināt, ka Latvijas Televīzija (LTV) 2001.gadu beidz bez zaudējumiem, saglabājot spēju finansēt sabiedrībai nozīmīgas programmas veidošanu, – ar šādu mērķi pagājušā gada beigās tika slēgti reklāmas pārraidīšanas līgumi ar mediju aģentūrām “Euro Trade LLC” un “Media Bridge”, teikts LTV ģenerāldirektora Rolanda Tjarves paskaidrojumā, kas pirmdien tika iesniegts Nacionālajai radio un televīzijas padomei (NRTP).
Paskaidrojumā norādīts, ka, parakstot līgumus, sadarbības partneri ir apliecinājuši, ka uzticas LTV spējai nodrošināt ilgtermiņa saistību izpildi. Šādu sadarbību un iespējamos riskus LTV Reklāmas un mārketinga daļa pētīja krietni pirms sarunu sākšanas, pamatojot, ka LTV nākošo gadu budžetu darījums būtiski neietekmēs, jo līgumu darbības laikā jāpalielinās jauno klientu īpatsvaram, kas pastarpināti radīs labvēlīgu vidi konkurējošo klientu ienākšanai. Uzticoties šai ekspertīzei, kā arī izanalizējot jautājumu LTV valdē, darījums tika akceptēts ar nolūku turpināt reformu procesu uzņēmumā organiskās attīstības koncepcijas ietvaros, kas nepārtraukti īstenots jau trīs gadus.

Līgumslēdzējas puses ir izskatījušas tikai konkrētus, abpusēji izdevīgus nosacījumus, minēts paskaidrojumā. Vidējā reklāmas laika cena tirgū Latvijā varētu būt ne augstāka par 0.8 USD par 1 GRP sekundi. LTV pagājušajā gadā tā bija ap 0.5 USD par 1 GRP sekundi (LTV Reklāmas un mārketinga daļas dati). Tātad līgumos noteiktā cena par vienu GRP sekundi ir atbilstoša priekšapmaksas apjomam. Turklāt darījuma noformēšanas gaitā LTV izdevās panākt vēl labākus cenu nosacījumus nekā sākotnēji puses par to vienojās.

Savā vēstulē R.Tjarve skaidro, ka LTV NRTP iesniedza tos līgumus, kas bija spēkā pieprasījuma brīdī. Iespējams, ka NRTP rīcībā nonācis pērn 19.decembrī noslēgtais līgums ar aģentūru “Media Brige”, kas, pusēm vienojoties, nav spēkā jau no parakstīšanas brīža.

Abos noslēgtajos līgumos ietvertais kompensācijas mehānisms bija nepieciešamais darījuma priekšnosacījums no reklāmas aģentūru puses. Ņemot vērā lielo priekšapmaksu un saistību ilgtermiņa raksturu, šāda partneru vēlme nodrošināt konkrētu līgumu izpildi šķiet loģiska, pie kam LTV ir izstrādāta sistēma, kas nepieļauj nepareizu reklāmas noraidīšanu un līdz ar to – liela kompensācijas apjoma uzkrāšanos.

LTV ilgtermiņa saistības reklāmas tirgū nodrošinās jaunu klientu piesaisti, reklāmas tirgus daļas noturēšanu un izvēršanu situācijā, kad valsts finansējuma apjoms, visticamāk, nepieaugs. Tādējādi LTV uz vismaz diviem gadiem ir garantējusi reklāmas pārdošanu nacionālā pasūtījuma raidījumos, palīdzot tiem konkurēt reklāmas tirgū.

Paskaidrojumā uzsvērts, ka LTV finansu darbība pēdējā laikā ir bijusi veiksmīga. Pēdējie divi gadi ir beigti bez zaudējumiem, pateicoties saskaņotai ģenerāldirektora, LTV Valdes un speciālistu kopdarbībai. Arī šis Valdes lēmums un pēc tā noslēgtie līgumi ir orientēti uz LTV sekmīgu tālāko finansiālo darbību un pozitīvu attīstību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!