Ņemot vērā nepilnības arī uzvarētāja - Ungārijas uzņēmuma "Ganz Transelektro Tractions Elektrics" - piedāvājumā par jaunu trolejbusu piegādi Rīgas "Tramvaju un trolejbusu pārvaldei" (TTP), būtu jāizsludina atkārtots konkurss.
Šādu viedokli pauda TTP direktors Aleksandrs Zālītis, norādot, ka konkursa komisija būtībā izvērtēja vienīgi pretendentu iesniegtos dokumentus un nemaz netika līdz tehnisko parametru un cenas izvērtēšanai.

Zālītis uzsvēra, ka izšķirošā loma ungāru piedāvājuma pieņemšanā bija Rīgas domes pārstāvjiem, jo no TTP 12 cilvēku komisijā piedalījās tikai četri dalībnieki un TTP finansu direktore Tamāra Dāvidsone, parakstot konkursa komisijas lēmumu, arī uzrakstījusi savas pretenzijas.

Zālītis pavēstīja, ka konkursā 150 trolejbusu vietā iegādāties 100 transporta līdzekļus nolemts līdzekļu taupīšanas nolūkā, jo TTP no jau esošajiem trolejbusiem varētu izveidot 50 trolejbusus, ja konkursa uzvarētājs apņemtos piegādāt trolejbusiem nepieciešamo virsbūvi. Savukārt "Škoda" pārstāvji paši esot šo punktu noprotestējuši, jo konkursa nolikumā bijusi ierakstīta tieši 150 trolejbusu piegāde.

Jau vēstīts, ka Čehijas kompāniju "Škoda" pārstāvošais uzņēmums "Viko" ir iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par trolejbusu piegādes konkursu. IUB, kas var atcelt konkursa rezultātus, sūdzību paredzējis izskatīt 5.novembrī. Līdz tā atzinuma saņemšanai līgums ar uzvarētāju netiks slēgts.

"Viko" direktors Viteslavs Husareks sacīja, ka kompānija sūdzībā pauž neapmierinātību ar to, ka sākotnēji konkurss bija izsludināts par 150 jaunu trolejbusu iegādi, bet vēlāk nezināmu iemeslu dēļ konkursa komisija izvēlējās iegādāties tikai 100 trolejbusus.

Husareks tāpat uzsvēra, ka "Viko" piedāvājums vienīgais no visiem trim konkursa pretendentiem atbilda izvirzītajām tehniskajām prasībām par atbilstību Eiropas Savienības noteiktajiem tehniskajiem standartiem.

"Ja arī akceptētu ungāru piedāvājumu kā atbilstošu teniskajām prasībām, tad tomēr mūsu piedāvātā cena bija daudz labāka," pauda Husareks.

Konkursa komisija par uzvarētāju konkursā par trolejbusu piegādi Rīgai atzina Ungārijas uzņēmumu "Ganz Transelektro Tractions Elektrics", kas 100 trolejbusus gatavs piegādāt par 23,17 miljoniem latu.

"Viko" piedāvātā līgumcena savukārt bija 22,25 miljoni latu, bet vēl viena pretendenta Baltkrievijas uzņēmuma "Belkommunmaš" - 20,23 miljoni latu.

Baltkrievijas un Čehijas uzņēmumu piedāvājumi noraidīti nepareizi noformētu dokumentu dēļ. Savukārt Rīgas pasvaldības uzņēmuma "Tramvaju un trolejbusu pārvalde" finansu direktore Tamāra Dāvidsone iepriekš jau norādīja, ka pilnīgs nav bijis arī ungāru piedāvājums un tāpēc būtu bijis labāk izsludināt jaunu konkursu.

"Tramvaju un trolejbusu pārvaldei" pieder vairāk nekā 300 trolejbusu, no kuriem lielākā daļa ir tieši "Škoda" ražotie trolejbusi, kā arī nelielā apjomā Baltkrievijā, Polijā un Ungārijā ražotie trolejbusi. Tomēr daudzi Rīgas trolejbusi, pēc speciālistu atzinuma, "dzīvo savas pēdējās dienas", tādēļ aktuāls ir jautājums par jaunu trojebusu iegādi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!