AFI
Foto: Gundars Bojārs

Jaunveidojamā prāmju firma - akciju sabiedrība "Rīgas jūras līnijas" (RJL), piektdien, 25.janvārī, ir reģistrēta Komercreģistrā, saskaņā ar kura datiem vienīgais jaunās prāmju firmas īpašnieks ir SIA "Astramar". "Astramar" jaunajā akciju sabiedrībā ieguldījusi 188 500 latus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Laikraksts "Diena" šodien informē, ka "Astramar" īpašnieks ir Aleksandrs Spriševskis - Rīgas domes priekšsēdētāja Rīgas mēra Gundara Bojāra biznesa partneris uzņēmumā "Astramar Liepāja K.A.". Spriševskis iecelts par RJL padomes priekšsēdētāja vietnieku. Par jaunās akciju sabiedrības valdes priekšsēdētāju kļuvis Miks Ekbaums, bet par valdes locekļiem - Jurijs Lukins un Arturs Rautenbergs. Savukārt uzņēmuma padomē bez Spriševska ievēlēti arī Jānis Butnors un Oļegs Kuzņecovs. Par uzņēmuma revidenti izvēlēta Anna Tulinska.

Jau ziņots, ka janvāra vidū Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi domes līdzdalību projektā par pasažieru prāmju līnijas maršrutā Rīga - Stokholma atjaunošanu. Kā iepriekš informēja Bojārs, visticamāk, ka dome projektā iesaistīsies, kad RJL jau būs nopirkusi prāmi, kuru izmanot maršrutā Rīga-Stokholma.

Plānots, ka dome jaunajā prāmju kompānijā varētu ieguldīt aptuveni 300 000 latu, tādejādi sev nodrošinot 26% akciju. Iecerēts, ka "Rīgas jūras līnijas" (RJL) nodrošinās regulāru pasažieru prāmja satiksmi ar Stokholmu, jau sākot ar šā gada pavasari.

Laikraksts norāda, ka saskaņā ar Uzņēmumu reģistra datiem "Lursoft" datu bāzē Bojārs ir līdzīpašnieks firmā "Astramar Liepāja K.A." (10% daļu), savukārt Špriševskim tajā pieder 17% kapitāla. Ar Rīgas mēru saistītā "Astramar Liepāja", līdzīgi kā Spriševskim piederošā "Astramar", nodarbojas ar kravu iekraušanu, izkraušanu, transporta pakalpojumiem un kuģu aģentēšanu ostās.

Lai arī Rīgas dome vēl nav balsojusi par līdzdalību jaunajā prāmju firmā, laikraksta rīcībā nonākušais RJL dibināšanas sapulces protokols liecina, ka tās izveidē piedalīsies pašvaldība un arī "Astramar". Rīgas domes vārdā šādu RJL dibināšanas sapulces protokolu parakstījis Bojārs, bet "Astramar" vārdā - Spriševskis.

Bojārs gan neuzskata, ka šeit būtu saskatāms interešu konflikts. "Jaunās prāmju firmas dibinātājs nav "Astramar Liepāja", kurā Bojārs ir līdzīpašnieks. Savukārt Bojāram nav nekādas saistības ar Spriševska firmu "Astramar"," tā, paužot mēra viedokli, "Dienai" teica viņa preses sekretārs Guntars Kukuls. "Tas, ka cilvēki viens otru pazīst, nav nekāds interešu konflikts un likuma pārkāpums," viņš piebilda. Par finansiālo līdzdalību jaunajā firmā Rīgas dome vēl neesot lēmusi.

Bojārs skaidroja, ka "Rīgas kuģniecības kompānija", kuras direktors Miks Ekbaums ievēlēts RJL valdes priekšsēdētāja amatā, no visiem pretendentiem, kas vēlējušies atklāt prāmju līniju, vienīgā bija izstrādājusi un iesniegusi biznesa plānu, tādēļ arī šis projekts līdz šim ir guvis pašvaldības atbalstu, un nevis tādēļ, ka viņš pazītu Spriševski. Par šī plāna nopietnību, pēc Bojāra teiktā, liecina vērā ņemamu uzņēmumu vēlme iesaistīties tā realizācijā.

Ekbaums norādīja, ka šis ir tikai reģistrācijas kapitāls, bet pamazām iecerēts firmas pamatkapitālu palielināt līdz pat 2 miljoniem latu. Iecerēts, ka jau nākamajā nedēļā kompānijā iesaistīsies Moldovas pārstāvji, bet nedēļu pēc tam - arī Rīgas dome ar 26% akcijām.

"Rīgas kuģniecības kompānija" projektā iesaistīsies ar 5% akciju, bet galējo akciju sadalījumu vēl nevar noteikt, jo interesi par projektu izrādījušas arī citas ar jūrniecību saistītās kompānijas.

Jau ziņots, ka jaunajā prāmju līnijā bija plānots izmantot prāmi "Georg Ots", taču tas tika pārdots citam pircējam. Pēc Rīgas mēra teiktā, patlaban zināmi vismaz divi prāmji, kurus būtu reāli iegādāties prāmja "Georg Ots" vietā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form