Kā noskaidrots, prāmis kursējis ar vecu drošības sertifikātu, jo tā termiņš beidzies 20.oktobrī. Turklāt sertifikātu izsniegusi itāļu klasifikācijas biedrība "RINA", kas sertificējusi divus kuģus, kas nedaudz vēlāk drošības problēmu dēļ avarējuši.
Uz prāmja bijuši 22 pasažieri, 33 apkalpes locekļi, trīs vieglās automašīnas, trīs kravas auto un 28 t.s. fūres. Lībekas ostu prāmis sasniedzis, nokavējoties par 18 stundām un bīstami sasvēries uz vieniem sāniem. Kuģis reģistrēts Kiprā.
Lībekā vietējās iestādes 119 metru garo prāmi arestējušas līdz izmeklēšanas beigām. Pēc pirmajām aplēsēm postījumu izmaksas esot jāvērtē vismaz miljons Vācijas marku apmērā (pāri par 285 700 latiem).
"Latvijas līnijas" uzdevumā kursējošais prāmis būvēts 1974.gadā un sākotnēji bijis paredzēts satiksmei Vidusjūrā. "Sea Symphony" starp Rīgu un Lībeku sāka kursēt pagājušā gada maijā, bet septembrī prāmim gadījās pirmā ķibele - Rīgas ostā tas uzgrūdās rampai. Lai gan bojājumi toreiz nebija lieli, līdz to novēršanai prāmis bija spiests uzkavēties. Toreiz tika minēts, ka kļūme bijusi peldlīdzekļa vadības sistēmā.
Laikraksts informē, ka SIA "Latvijas līnijas" reģistrēts 2000.gada janvārī, un tās īpašnieki kopš pagājušā gada novembra ir Aldis Čeksters, Armands Laukmans, SIA "Malēnijas bio enerģija", SIA "Sala" un Lībekas stividorkompānija "Hans Lehmann".