Foto: LETA
Zatlera Reformu partija (ZRP) nākamā gada laikā plāno mainīt partijas logo un varētu atteikties no tās vadītāja Valda Zatlera uzvārda nosaukumā, intervijā aģentūrai BNS pastāstīja partijas nule izvēlētais izpilddirektors, ilggadējs reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālists Ivo Valdovskis.

Plānojot attīstīt un uzlabot partijas tēlu, primāri uzsverams partijas darbības pamatojums, un tam sekojošs ir jautājums par partijas tēlu, līderiem un atribūtiku - nosaukumu un simboliku. Vienlaikus būtisks darbs turpināms pie partijas biedru izvērtēšanas un stiprināšanas. Šie jautājumi būs intensīvi risināmi nākamā gada laikā, viņš norādīja.

"Mana pieredze liecina, ka nepārprotami partijas rebrendings jeb uztveres maiņa attiecībā uz jebkuru organizāciju, uzņēmumu vai zīmolu lielā mērā izriet no tā, ka šai organizācijai ir jāspēj izstāstīt savu stāstu, kāpēc tā ir. Pēc tam ir visas pārējās lietas - kā tā izskatās, kas ir tās līderi un atribūti. Tuvākais gads paies ļoti intensīvā darbā, lai saprastu un nostiprinātu tās lietas, kas mums ir vissvarīgākās, lai attīstītu vērtības, ar kurām mēs esam ienākuši politikā, lai nodotu tās biedriem," sacīja Valdovskis. Lēmumi par partijas simbolikas maiņu paredzami kongresā vasaras nogalē.

"Šajā gadījumā rebrendings sākas no iekšpuses - mēs esam strauji ienākuši un daudz izdarījuši, un, protams, sākas darbs pie organizācijas izveides un nostiprināšanas. Arī simbolikas maiņas jautājums ir saistīts ar organizācijas iekšējo kultūru un ideoloģiju. Domāsim arī par nosaukuma jautājumu," viņš piebilda.

Lūgts paust personīgo viedokli par nepieciešamību mainīt partijas nosaukumu un simboliku, Valdovskis pavēstīja, ka jau kopš ZRP dibināšanas izkristalizējies mērķis veidoties par ideoloģijā bāzētu partiju, ko savā ziņā uzsver vārds 'reformu' partijas nosaukumā, ko paredzēts saglabāt ilgtermiņā. Būtisks ideoloģijas stūrakmens ir arī ZRP desmit punktu manifests. Savukārt Zatlera uzvārds partijas nosaukumā radījis iespaidu par partijas lokomotīves principu, kas ir pretrunā ar partijas jau sākotnēji paustajiem uzstādījumiem.

"Kas attiecas uz Zatlera kunga vārdu nosaukumā, protams, tā bija vēlme akcentēt partijas dibināšanas faktu, pieminēt viņu kā šīs idejas aizsācēju. Tomēr sabiedrība to bieži uztvērusi kā lokomotīves principa izmantošanu. Ja nosaukuma dēļ sabiedrība mūs uztver kā viena līdera vai viena cilvēka partiju - tas nav tas, ko mēs gribējām pateikt. Tad jāapsver izmaiņas," viņš paskaidroja.

Valdovskis ir Klientu servisa direktors reklāmas aģentūrā "TBWA Latvija", kuras klientu vidū Latvijā ir tādas kompānijas kā "McDonald's", "Lattelecom", "Aldaris", "Nordea", "Rīga Plaza" un citas. Viņš bijis reklāmas aģentūras "Domino prāti" menedžeris, laikraksta "The Baltic Times" biznesa menedžeris, kompānijas "Balta Communications" projektu vadītājs.

ZRP izpilddirektora amata pienākumus viņš sāks pildīt nākamā gada sākumā.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka ZRP vairākus mēnešus bijušas sarunas ar Latvijas Sarkano Krustu (LSK), kas paudis uzskatu, ka partijas emblēma - sarkans krusts ar bultu uz zila fona - būs jāmaina, jo tā ir maldinoša un aizgūta no Sarkanā Krusta. Neilgi pēc tam partija krusta krāsu emblēmā nomainīja pret violetu, taču LSK aizvien uzstāja, ka partijas emblēma ir pārāk līdzīga starptautiskās organizācijas logo.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!