Foto: Publicitātes foto
Ar 1. februāri stājies spēkā Eiropas Savienības un Japānas brīvās tirdzniecības līgums. Ar šo brīdi sākusi darboties pasaulē lielākā brīvās tirdzniecības zona, kurā dzīvo ap 600 miljoni cilvēku un tiek radīta teju trešā daļa no pasaules kopprodukta. Eksperti prognozē, ka ikgadējais savstarpējās tirdzniecības apjoms starp ES un Japānu nākotnē varētu palielināties par gandrīz 36 miljardiem eiro, kas savukārt ģenerēs pieprasījumu pēc jauniem loģistikas ceļiem un risinājumiem.

Lai prezentētu Latvijas transporta nozares iespējas un sadarbības potenciālu, Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Kaspara Ozoliņa vadībā uz Japānu bija devušies Latvijas transporta nozares pārstāvji. Rīgas brīvostu Japānā pārstāvēja pārvaldnieks Ansis Zeltiņš un vairāki ostas uzņēmumu vadītāji.

"Rīgas osta jau šobrīd veiksmīgi sadarbojas ar Japānas uzņēmējiem. Bija gandarījums, ka apaļā galda diskusijas laikā uzņēmums Mitsui jau varēja dalīties ar savu pozitīvo pieredzi sadarbībā ar Latviju, jo ir investējis un veiksmīgi attīsta Rīgas ostas uzņēmumu RUT. Tāpat arī sadarbībā japāņu uzņēmējiem Rīgas ostā pērn tika atklāts Baltijā modernākais augstplauktu noliktavu tipa loģistikas centrs TFS Trans. Laba pieredze sadarbībā ar Rīgas ostu ir arī uzņēmumam Meiko Trans, kurš izmanto Rīgas brīvostu auto rezerves daļu distribūcijai," par sadarbību ar Japānu stāsta Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.

Vizītes ietvaros Rīgas brīvostas pārstāvjiem notika tikšanās ar Japānas lielākās ostas – Nagojas, pārvaldes viceprezidentu Akihiko Hattori, kas uzsvēra līdzšinējos Latvijas sasniegumus transporta un loģistikas jomā, jo viņam ir bijusi iespēja klātienē personīgi iepazīties ar Rīgas brīvostas darbu un infrastruktūras iespējām. Savukārt ar Kobes pašvaldību jau uzsāktas sarunas par vienošanās slēgšanu starp Kobes ostu un Rīgas brīvostu par ciešāku sadarbību abu ostu starpā.

Japānas puse pauda ieinteresētību Latvijas transporta nozares piedāvājumā, ņemot vērā, ka pēdējā laikā arvien pieaug Japānas pārtikas preču eksports un Eiropas pārtikas preču imports uz Japānu. Japānas uzņēmēji, kas tradicionāli preču transportam izmanto jūras ceļus, pašlaik aktīvi meklē ātrākas un izmaksu ziņā samērojamas piegādes ķēdes. Gan Latvijas, gan Japānas uzņēmēji ir pārliecināti, ka, palielinoties preču plūsmai nupat noslēgtā Eiropas Savienības un Japānas brīvās tirdzniecības līguma rezultātā, sadarbība kļūs vēl aktīvāka.

"Brīvās tirdzniecības līgums paver Japānas uzņēmumiem jaunas iespējas Eiropas tirgū, turklāt Japānas uzņēmumi ir ļoti aktīvi arī Krievijā. Jaunā brīvās tirdzniecības zona prasīs jaunus risinājumus un veidos jaunas kravu plūsmas. Latvijas transporta nozarei par tām ir vērts pacīnīties," pārliecināts ir A. Zeltiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!